Покрајинском омбудсману највише притужби на здравствену заштиту

У 2017. години Покрајинском заштитнику грађана - омбудсману највише су се обраћали грађани са притужбама које су се односиле на проблеме у вези са остваривањем права на здравствену заштиту, пружањем услуга из делатности од општег економског интереса, урбанизам и грађевинарство, социјалну заштиту и безбедност деце.
1
Фото: Dnevnik.rs

Ови подаци наведени су у Извештају о раду Покрајинског заштитника грађана који су усвојили посланици Скупштине Војводине на последњој седници.

Документ на 100 страна детаљно образлаже активности заштитника грађана у Војводини, у ком се наводи да је од 210 укупно покренутих истрага на основу притужби грађана и истрага покренутих на иницијативу Омбудсмана, решено 174 предмета, а рад на 36 предмета на крају извештајне године је још био у току.

Од 174 решена предмета у 55,3 одсто случајева, после истраге, утврђено је да нису повређена људска права, односно није утврђена неправилност у поступању. У 27,7 процената случајева неправилност у раду коју је утврдио Омбудсман орган је отклонио током поступка, или је надлежном органу упућено мишљење или препорука. У осталим случајевима у којима је покренута истрага предмети су решени тако што су или уступљени на решавање другом органу, или повучени од стране подносиоца притужбе, наводи се у извештају.

Фото: Youtube Printscreen

Омбудсману се у току 2017. години путем телефона или лично обратило 1.500 грађана који нису поднели притужбе. У највећем броју случајева грађани су се обраћали због проблема у вези са остваривањем права која спадају у корпус социјално – економских права, као што су права из радног односа, односно по основу рада, права у области социјалне заштите, као и права на здравствену заштиту. Такође, у великом броју грађани су се жалили на рад судова, а указивали су и на проблеме у вези са пружањем комуналних и других делатности од општег економског интереса. Свим грађанима је након разговора са саветницима запосленим у институцији дат савет о поступку у којем могу остварити своја права, уколико такав поступак постоји, и упућене су на надлежан орган коме се могу обратити ради заштите својих на закону заснованих интереса.

Посебан део извештаја посвећен је односима с јавношћу и представљању рада Омбудсмана. Осим годишњих извештаја који су доступни на интернет страници Покрајинског заштитника грађана, омбудман је доста активности спровео кроз организовање стручних скупова, истраживања и конференција.

Током 2017. године Омбудсман се оглашавао у јавности саопштењима поводом Светског дана социјалне правде, Европског дана жртава, Светског дана здравља, Светског дана Рома, Међународног дана старијих особа, Светског дана детета, Међународног дана људских права и мигрантске кризе.

Пажња јавности је фокусирана на Омбудсмана и онда када он учествује у округлим столовима, панелима, трибинама, конференцијама, саветовањима и расправама које организује друге организације и институције. У 2017. години омбудсман и његови заменици учествовали су у кампањи „Заједно против насиља над женама“, на трибинама о друштвеном положају жена и правима особа са инвалидитетом, конференцијама које су се бавиле положајем особа са менталним сметњама, миграцијама, питањима из праксе локалних омбудсмана, у расправама на тему мањинске политике и права националних мањина у уставноправном систему Републике Србије.


„Дневник“ прати Омбудсмана

Интересовање за рад Омбудсмана током 2017. године исказивали су локални, покрајински и републички медији, како штампани, тако и електронски; медији на српском, али и медији на језицима националних мањина. Интересовање за рад Омбудсмана чешће су, у односу на штампане, исказивали електронски медији. Када је о електронским медијима реч, највише професионалног интересовања за рад Омбудсмана показивали су новинари Радио-телевизије Војводине и Радио Новог Сада. Када је о мањинским редакцијама реч, активности Омбудсмана биле су најприсутније у програму Радиотелевизије Војводине на мађарском језику. Од штампаних медија, о раду Омбудсмана најчешће је своје читаоце извештавао „Дневник“. „Мађар со“ је предњачио када је реч о штампаним медијима на језицима мањина, мада су информације о активностима Омбудсмана биле присутне и на страницама недељника попут „Хрватске ријечи“, „Хлас људу“ и „Буњевачких новина“.


У току 2017. године, интернет страница Омбудсмана посећена је 19.641 пута и укупно је погледано 43.738 странице презентације. Највише посетилаца интернет странице било је из Републике Србије – Нови Сад (51 одсто посетилаца) и Београд (33 процената), док је посетилаца из осталих градова и држава било мање, и то најчешће у случајевима претраге у неком од интернет претраживача. На веб сајт Омбудсмана највише приступа су остварили грађани старости између 25 и 44 година (55,57 процената), а по статистици претраживача Гугл, и ове, као и прошле године, сајту су више приступале жене (63 одсто) него мушкарци (37 процената).

У току 2017. године, интернет страница Омбудсмана посећена је 19.641 пута и укупно је погледано 43.738 странице презентације

Поред почетне странице, посетиоци су најчешће посећивали контакт страницу презентације, страницу о омбудсману и заменицима и страницу „Обратите нам се“. Путем странице за подношење притужбе, онлајн формулар је попунило 88 посетилаца што је око 20 процената од укупног броја притужби које је Омбудсман примио.


Нема више политизирања

Шеф Посланичке групе „Александар Вучић - Србија побеђује“ у Скупштини Војводине Миленко Јованов, изјавио је уочи усвајања извештаја да су посланици коалиције око СНС задовољни начином на који заштитник грађана обавља свој посао.

- Мислимо да је Покрајински заштиник грађана успео да се у ових годину дана у потпуности фокусира на оно што су му овлашћења предвиђена покрајинском скупштинском одлуком. Више немамо заштитника грађана који се бави политиком, који политизира, или терцира политичким опцијама које му се свиђају, задовољни смо због тога и очекујем да у наредном периоду Покрајински заштитник грађана настави да ради у складу с оним што су његова овлашћења - оценио је Јованов.


Омбудсман је у 2017. години најчешће био присутан на друштвеним мрежама Фејсбук и Твитер, чиме је рад институције учињен транспарентнијим, а грађанима олакшана комуникација са институцијом. Фејсбук страница Омбудсмана је на крају 2017. године имала укупно 1.570 пратилаца. Како се наводи у извештају, старосна и полна структура пратилаца Фејсбук странице Омбудсмана није се променила у односу на претходну годину – 60 одсто чине особе између 25 и 44 године живота, а 68 процената њих је женског пола. Пратиоци из Србије чине 87% укупног броја пратилаца странице, а међу пратиоцима су и они који живе у региону. Твитер страница Омбудсмана у 2017. години има укупно 2.587 пратилаца, од којих је 55 процената мушког пола, а 45 одсто женског пола, а чак 85 одсто пратилаца има између 25 и 44 године.

А. Савановић

EUR/RSD 117.1643
Најновије вести