Суботица предњачи у дуалном образовању у Војводини

СУБОТИЦА: Скоро једна четвртина од укупног броја ученика који се школују по дуалном моделу образовања на територији АП Војводине, су суботички средњошколци.
subotica
Фото: Дневник/ В. Фифа/Суботица

Из године у годину повећава се број ученика обухваћених дуалним образовањем, речено је приликом промоције Националног модела дуалног и предузетничког образовања у суботичкој Техничкој школи „Иван Сарић“.

Како је у уводном обраћању рекао градоначелник Богдан Лабан, Суботица годинама помаже и подстиче сарадњу између средњих стручних школа и послодаваца, не да би се млади спремали за рад у иностранству, него да буду конкурентнији на овдашњем тржишту рада.

– Суботица у корак прати инвестиције и мере са највишег државног нивоа које су већ увериле многе младе људе да треба да остану у Србији. У циљу несметаног функционисања локалне заједнице, водимо рачуна да подстичемо упис ученика на дефицитарне образовне профиле, и у том циљу стимулушемо ученике првих разреда средњих школа стипендирањем 30 ученика који који похађају наставу по дуалном моделу – рекао је Богдан Лаба.


Дуално у 24 школе

Помоћница покрајинског секретара  за образовање, прописе, управу и националне мањине-националне заједнице Биљана Кашерић навела је да се у школској 2019/2020. години на територији АП Војводине, по дуалним принципима образовања школује 1857 ученика, у 82 одељења, у 15 локалних самоуправа, у 24 средње школе, у осам подручја рада и 17  образовних профила.

- Од укупно 11.833 ученика уписаних у први разред средњих стручних школа, 6,9 одсто ученика уписано је за дуалне образовне профиле. У Суботици је у текућој школској години за девет дуалних образовних профила, у четири средње школе, у први разред уписано осам одељења са 220 ученика, са реализацијом уписа од готово 92 одсто. У Суботици се по дуалном моделу укупно образује 414 ученика, што је скоро једна четвртина од укупног броја ученика у дуалном образовању на територији АП Војводине – истакла је Биљана Кашерић.


Модел дуалног образовања нуди вишеструку корист – и компанијама које имају потребе за одређеним кадровима, и младим људима који након школовања имају конкретнију перспективу  и локалној самоуправи, јер нека занатска занимања нису можда довољно атрактивна за упис, али су неопходна за нормално функционисање локалне заједнице, указао је Лабан.

Помоћница министра просвете, науке и технолошког развоја Габријела Грујић нагласила је, између осталог, да ће се овим моделом образовања поред стицања знања оснажити компаније, али и проверити колико наше образовање вреди.

Вршилац дужности директора Регионалне привредне коморе Севернобачког управног округа Биљана Штављанин казала је да сматра да теорија без праксе није целина, да ће дуално образовање донети велики допринос за развој нашег друштва и да свако треба да остане овде, да учи и улаже у себе.

В. Х.

EUR/RSD 117.1661
Најновије вести