Од Новог Сада до Београда возови преко Панчева

БЕОГРАД: Инфраструктура железница Србије је 1. фебруара, када је обустављен железнички саобраћај између Старе Пазове и Новог Сада због изградње пруге за велике брзине Београд - Будимпешта, изместила комплетан теретни саобраћај ка Новом Саду на пругу преко Панчева, речено је данас Танјугу у том предузећу.
Brza pruga kod Cortanovaca/F. Bakic
Фото: Дневник/Ф. Бакић

Комплетан теретни железнички саобраћај између Београда и Новог Сада организован је помоћним правцем Панчево - Орловат - Римски Шанчеви - Нови Сад, рекао је Ненад Станисављевић из Инфрастрктуре железнице Србије.

Такође, теретни возови између југа и севера и према Банату, у складу са тим изменама од 1. фебруара, саобраћају кроз београдски тунел "Врачар".

Станисављевић је нагласио да тунел "Врачар" и станица "Вуков споменик" у потпуности могу да прихвате сав теретни железнички саобраћај који пролази тим правцем.

"Железничка станица Вуков споменик, као део ''Врачарског тунела'' је на тај начин тек сада у пуној саобраћајној функцији, јер је пре више од две деценије и била пројектована за транспорт путничких, али и теретних железничких композиција", навео је Станисављевић.

Објаснио је да је завршена реконструкцију пруге Панчево - Орловат - Римски Шанчеви - Нови Сад и да на том правцу теретне железничке композиције сада иду брзином од 60 км на сат уместо досадашњих 30 км на сат.

"Поред тога, повећано је и осовинско оптерећење ове пруге са 18 на 22,5 тона по осовини, што ће омогућити да између Панчева и Новог Сада саобраћају знатно дуже и теже теретне железничке композиције, а самим тим и већу безбедност саобраћаја и пропусну моћ на овом правцу", рекао је Станисављевић Тањугу.

Радовима на реконструкцији заобилазне пруге обухваћени су замена колосека, прагова и туцаника, замењене су скретнице, санирана клизишта и очишћени одводни канали дуж трасе ове пруге, а укупна вредност радова износи око 6,8 милијарди динара.

Станисављевић подсећа да кроз железничку станицу “Вуков споменик" и "Врачарски тунел" теретне железничке композиције саобраћају још од 1. јула 2018, када је обустављен железнички саобраћај у дотадашњој Главној железничкој станици Београд и на обилазној прузи око Калемегдана. 

Уклоњена је и теретна обилазна пруга која је ишла поред Калемегдана и којом су, такође, саобраћале теретне железничке композиције.

Обустављањем железничког саобраћаја на простору Савског амфитеатра односно на дотада Главној железничкој станици Београд и обилазној прузи око Калемегдана од 1. јула 2018, настављена је реализација новог концепта београдског железничког чвора започета још пре више од четири деценије.

Станисављевић истиче да је станица Београд Центар у Прокопу најзад преузела своју улогу, као и да су огромна средства инвестирана протеклих деценија у главном граду активирана и коначно добила своју употребну вредност.

Инфраструктура железница Србије је још средином прошле године извршила све припреме, у складу са пројектом, па је железничка станица Вуков споменик од 1. јула прошле године у потпуности оспособљена и за саобраћај теретних железничких композиција.

Како каже, то је укључило и све безбедоносне и сигурносне системе у станици Вуков споменик, а испуњени су сви захтеви инспекција задужених за ову област.

"Железничка станица Вуков споменик, као део ''Врачарског тунела'', на тај начин представља најсавременији и најбезбеднији објекат на територији Инфраструктуре железнице Србије, а саобраћај у сваком погледу функционише беспрекорно", истакао је Станисављевић.

Кроз железничку станицу Вуков споменик односно "Врачарски тунел" свакодневно пролази просечно двадесетак теретних возова.

Од тог броја, просечно дневно седам до осам теретних железничких возова кроз тунел "Врачар" и станицу Вуков споменик транспортује опасне материје.

И док остале теретне железничке композиције кроз тунел “Врачар” могу саобраћати током читавог дана, железнички транспорт опасних материја пролази кроз станицу “Вуков споменик” и кроз “Врачарски тунел” само у термину када је ова станица затворена за путнички саобраћај. 

Међутим, таква организација теретног железничког саобраћаја није направљена из безбедоносних разлога.

Теретни возови који транспортују опасне материје кроз “Вуков споменик” пролазе у термину када је ова станица затворена за путнички саобраћај искључиво из психолошких разлога, како не би пролазиле кроз “Вуков споменик” док у станици има путничких возова и путника.

Све теретне железничке композиције, укључујући и оне са превозом опасних материја, прегледају се пре уласка у “Врачарски тунел”.

"Таква организација теретног железничког саобраћаја примењује се и у другим европским градовима у којима железница пролази кроз тунеле на подручју града, као што је случај са станицом “Вуков споменик”, а сличан пример имамо у Бечу", рекао је Станисављевић.

Трајно решење за транспорт теретних железничких композиција и опасних материја је изградња 29 километара дуге обилазнице Бели Поток - Винча - Панчево.

Тим пројектом у потпуности на адекватан начин треба да се нађе решење железничке и друмске обилазнице, а за овај пројекат су инвеститори Инфраструктура железнице Србије и Путеви Србије.

EUR/RSD 117.1776
Најновије вести