Дигитално банкарство шаље новчанице у историју

Обављање банкарских трансакција путем рачунара и мобилних телефона се код нас брзо одомаћило, и то не само међу привредницима већ и међу обичним светом.
placanje kartice
Фото: pixabay.com

Светски стручњаци предвиђају да ће електроника толико освојити ту област да ће за десетак година кованице и банкноте потпуно нестати из оптицаја, а остати само е-новац. Процес дигитализације постаје све значајнији за банке. Уколико желе да опстану, мораће своје услуге да моделирају према новим технологијама, односно да оне постану једноставније и доступније. Банке ће све више промовисати дигиталне канале и такмичити се у понуди нових услуга.

Обично када почне примена нових начина плаћања, установи се да нам прописи каскају за догађањима на тржишту. У овом случају изгледа да су кренули унапред.Директива ПСД2 о платним услугама, коју је донела Европска централна банка, регулише ту област. Исто тако, Народна банка Србије донела је регулативу о инстант-плаћањима. На тај начин прописима су покривени и омогућени нови начини плаћања у дигиталном банкарству.

Члан Управног одбора компаније „Пејтен”, која се бави том проблематиком, Ненад Суботић каже да банке у тим регулативама треба да траже потенцијал нових играча на тржишту.

– Долази ново време када ће грађани за куповину добара користити банкарске услуге, али неће морати да одлазе у банку и подижу наменски кредит – наводи Суботић. – Банке су отоврене за нове техологије јер то доноси нове клијенте и веће марже.

Интернет банкарство је у залету: у Србији је ту врсту услуге користило 20 одсто клијената банака

У Прокредит банци у Србији се озбиљно припремају за новине које долазе. Сматрају да је позитивна ствар што чак 70 одсто грађана код нас користи интернет, а и чињеница да, статистички, по глави становника дође 1,3 мобилни телефон.

– Интернет банкарство је у Европи у снажном залету. Србија ту не заостаје много. Ту врсту услуга користи више од 20 одсто банкарских клијената, а то је дупло више него пре осам година – каже члан Извршног одбора Прокредит банке Игор Анић. – Ми имамо наш програм „ПроКредит директ”, који доноси значајне уштеде и предности. Очекујем да се тај тренд настави јер су корисници банке препознали предности које доносе мобилно и интернет банкарство.


Нови посао за банкаре

Коришћење банкарских услуга без доласка у банку утицаће на смањења броја запослених у банкарском сектору. Но, тај број не мора знатније да се смањи

– Клијентима се тако отвара могућност да добију квалитетнију услугу. Уместо да чекјау у реду на шалтеру, моћи ће да о банкарским услугама разговарају са саветницима и да процене који им кредит или штедња више одговарају с обзиром на потребе и могућности – каже Анић.


Та кућа је дигитализацију почела пре две године. Тада су отворене пословне јединице „Зона 24/7”. Ту су клијенти од почетка могли обављати банкарске трансакције електронским путем нон-стоп. Клијенит су то брзо усвојили и данас се 91 одсто трансакција у тој кући обавља електронски и путем дигиталне апликације. Сви клијенти који отворе „тотал рачун”, добијају бесплатну картицу и интернет и мобилно банкарство с неограниченим бројем плаћања без провизије, плус повољније кредите.

Д. Вујошевић

EUR/RSD 117.1643
Најновије вести