Михајловићева: Нисам задовољна бројем легализованих објеката

БЕОГРАД: Министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић изјавила је данас да није задовољна како тече процес озакоњења нелагалних објеката у Србији, посебно у мањим срединама и додала да је до данас легализовано 123.000 објеката.
Zorana Mihajlovic na Aerodromu/Tanjug
Фото: Tanjug

Михајловић је обилазећи београдски аеродром "Никола Тесла", рекла да је у Србији пописано 2,3 милиона нелегалних објеката и да је Србија једина земља у Европи са толиким бројем нелегално изграђених објеката.

"На данашњи дан је 123 хиљаде легализованих објеката, највећи број је у Београду, а најбоља општина у Београду је Земун. Нисам задовољна бројем, будући да то мора и може боље и будући да је држава обезбедила запослене раднике у локалним самоуправама", каже Михајловић.

Свака локална самоуправа, каже, која је затражила колико год им је било потребно за процес озакоњења, Влада Србије је на Комисији обезбедила сву врсту стручне помоћи и правилника, додаје министарка.

"Сад ми се чини да локалне самоуправе то морају да ставе у један од приоритета. Изборићемо се са нелегално изграђеним објектима. Договор је да у 2018. години један од приоритета Београда буде завршетак приче о озакоњењу и тачка више на нелегалну градњу јер је то недопустиво сада када знате да ћете дозволу добити за два, три дана", истакла је Михајловић.

Она објашњава да је попис објеката завршен прошле године и да је процена министарства била да требало да буде легализовано за период од годину дана око 250 хиљада објеката.

"Решење је већа ангажованост општина, а ако треба ми ћемо помоћи са стручним тимовима", поручује министарка грађевине.

Уговор са "Ванси ерпортс" у наредна два месеца

„У наредна два месеца потписаћемо уговор са концесионаром београдског аеродрома "Никола Тесла" француском компанијом "Ванси ерпортс", а од дана потписивања уговора, у року од шест месеци, треба да се заврши и финансијска конструкција везана за концесију, изјавила је Михајловић.

Она је обилазећи Контролу летења Србије и Црне Горе (СМАТСА) и новоизгррађени Терминал 1 на београдском аеродрому "Никола Тесла" рекла да је концесија са француском компанијом "Ванси ерпортс" добар посао који ће омогућити да се аеродром даље развија.

"Ако желимо да се аеродром "Никола Тесла" развија инвестиције су неопходне, а да смо оставили аеродром без концесије, са нивоом улагања за протекле четири године од 49 милиона евра, било би потребно 60 година да достигнемо цифру од 732 милиона евра колико се планира улагање у аеродром у наредних 25 година", рекла је Михајловићева.

Инвестирање у аеродром као тренутно најбрже растући аеродром у региону доноси добро Србији, каже она, и не само знање, већ и инвестиције, већи број путника и изградњу писте као и инвестицију од 723 милиона евра, односно укупно 1,43 милијарде евра колико износи концесија, објашњава министарка.

"Ово је посао који треба да нам омогући даљи развој аеродрома. Влада ни у једном моменту није размишљала о продаји аеродрома. Нисмо желели да продамо аеродром већ да искоростимо за оно што је најбоље у Србији, а то је положај", истиче Михајловић.

Ер Србија је, подсећа Михајловић, када је постојао ЈАТ имао губитак од 76 милиона евра, десетак ваздухоплова и 26 дестинацијаи око 1.520 запослених.

Данас, каже, ЕР Србија остварује профит и има двадесетак авиона, 36 дестинација и запошљава око 2.600 људи.

Одговарајући на питања новинара како коментарише критике дела стручне јавности и опозиције да је концесија лоша, она је рекла да је Србија добила у датим тржишним условима добила најбоље.


За пола године предлози о реформи Путева Србије

У наредних шест месеци Влада Србије би требало да усвоји предлоге о томе како ће се предузећа "Путеви Србије" и "Коридори Србије" трансформисати, односно, да ли ће доћи до њиховог спајања или ће се предложити другачији модел решавања статуса ових предузећа, рекла је данас министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић.

Компанија "Делоитте" изабрана је на конкурсу који су спровели Коридори Србије, а трансформација "Путева" је део пројекта реформе путног сектора у Србији, за који су средства издвојена из зајма Светске банке.

Влада Србије се, каже Михајловићева, одлучила још прошле године да крене у реформу "Путева Србије" пре него што је изабрала консултантску кућу "Делоитте" за реформу Јавног предузећа "Путеви Србије" и тада је држава, каже, прво желела да разграничи шта раде "Коридори", а шта "Путеви".


"Влада се јасно определила да жели да развија аеродром и за мене је веома важно да ћемо ми наставити са улагањем јер без инвестиција и развоја нема будућнности овог аеродрома нити уопште саобраћаја", истиче ресорна министарска.

Михајловић је захвалила свима који су радили на пројекту концесије "Николе Тесле" и нагласила да је "Ванси ерпортс" четврта компанија у свету у сектору управљања аеродромима.

Директор Аеродрома "Никола Тесла" Саша Влаисављевић рекао је да "Тесла" завршава инвестициони циклус који је трајао четири године и да је у том периоду уложено око шест милијарди динара сопствених средстава без кредита у развој и инвестиције као и у најновију светску технологију на аеродрому, а пре свега, напомиње, у безбедност.

Говорећи о концесији каже да је остављен будући темељ концесионару.

"Сигуран сам у одличну будућност београдског аеродрома", истакао је он и подсетио да је 600 људи који су на аеродрому радили 15-20 година без права на годишње одморе, регрес и топли оброк добило уговоре за стално или на одређено време.

На ту цифру, каже треба додати 340 људи из ЕрСрбије који су дошли и то је укупна цифра у једној години од око 1.000 људи.

"Капацитет аеродрома пре само четири године не би могао да прими овогодишњи капацитет путника од 5,34 милиона путника. Дигли смо капацитет са пет на седам милиона путника, као последицу инвестиционог циклуса од шест милијарди. Профит аеродрома је пре само четири године био свега 125 хиљада евра, а профит на крају 2017. је између 28 и 29 милиона евра", подсећа Влаисављевић уз напомену да је за четири године достигнут профит већи од 100 милиона евра и он износи, каже, као профит свих аеродрома у региону заједно.

Подигнути су, додаје, укупни приходи 45 одсто, број путника је каже, на крилима Ер Србије повећан 51 процената, карго, роба и пошта повећани су 217 одсто за четири године, а вредност акција је, закључује, са 350 до 400 динара, на данашњи дан скочила на 1.720 динара.

EUR/RSD 117.1420
Најновије вести