Руси изградили првих 10 км брзе пруге на делу С. Пазова-Н. Сад

БЕОГРАД: Руске железнице су на деоници Стара Пазова - Нови Сад направили првих 10 км пруге за брзине од 200 км на сат, изјавила је данас потпредседница владе и министарка грађевинарства Зорана Михајловић након састанка са генералним директором и председником управе Руских железница Олегом Белозјоровим.
Brza pruga kod Cortanovaca/F. Bakic
Фото: Дневник/Ф. Бакић

"Постављено је првих 10 км пруге на деоници Стара Пазова - Нови Сад, која је део будуће брзе пруге између Београда и Будимпеште", рекла је Михајловић новинарима.

Истакла је да Србија жели да постане једна од најмодернијих земаља у области саобраћаја и захвалила Руским железницама на сарадњи.

Како је рекла, за три године Србија је у сарадњи са Руским железницама реконструисала 205 км пруга, у које је уложено 350 милиона долара.

Истакла је да је физичка реализација на деоници Стара Пазова - Нови Сад око 47 одсто и да се све одвија како је и уговором договорено.

Михајловић је нагласила да су Руске железнице у 2017. години оствариле рекорд са превезених више од милијарду путника у свету.

"То је једна од најбољих светских комапнија и част је за Владу Србије да ради са њима", казала је Михајловић и додала да су Руске железнице једна од најбезбебеднијих и најеколошкијих компанија.

Михајловић је навела да је данас разговрала са представницима Руских железница и о томе шта нас чека од пројеката у 2019. години, као и о новим пројектима, на пример о градњи јединственог диспечерског центра за који би у јануару требало да буде потписан уговор за изградњу, као и електро радове на прузи Стара Пазова - Нови Сад.

Рекла је да је разговарала са Русима и о наставку обнове барске пруге која је планирана у наредном периоду од Ваљева до границе са Црном Гором, пошто је већ урађен део од Ресника до Ваљева.

Михајловић је навела да је договорен и наставак обуке наших стручњака и инжењера за железницу, од пројектовања до извођења радова.

"Замолићемо Русе да наши инжењери иду на праксу или факутлет за железницу како би имали људе који знају да раде овако озбиљне послове када је реч о модерним пругама. Интерес владе је да буде повезана са регионом и да улаже у тзв. конективити агенду повезивања са реигоном, кроз аутопутеве и железницу", рекла је министарка.

Подсетила је да је спроведена реформа српских железница и да сада имамо четири модерна предузећа и огромна улагања у железницу.

Она је истакла да је сарадња српских и руских железница једна од најквалитетнијих, с озбиром да се пруге модернизују онако ко је уговором и предвиђено и захвалила Русима штдо ниједном нису пробили ниједан договорени рок.

Када је реч о наставку обнове барске пруге, Михајловић је рекла новинарима да ће ће се следеће године радити пројектна документација за наставак ка граници са Црном Гором.

Истакла је да је важно да се ураде и деонице на прузи ка Нишу, као и да брзина теретних возова подигне на најмање 120 км на сат.

Подсетила је да наредне године треба да почну радови на модернизацији пруге Ниш - Димитровград за шта је обезбеђено 260 милиона евра, пошто је ове гоидне спровођена експропријација земљишта.

Белозјоров је нагласио да је мото Руских железница да се радови изводе квалитетно и у року.

"Не само то већ и често и пре рока. Ми знамо да је пуштање железничких инфраструктурбих објеката важно за развој цитаве привреде Србије", рекао је он.

Белозјоров је казао да се добро ради на деоници Стара Пазова - Нови Сад у оквиру којег се гради тунел Чортановци и да је до сада изведено око 44 одсто радова.

"Већ је положено 10 км пруга за брзине од 200 км на сат на тој деоници", нагласио је он.

Челник Руских железница је рекао да постоји велики потенцијал за даљу заједничку сарадњу и нове пројекте и да су разговрали данас са министарком Михајловић и да се Руси укључе и у одржавање железничке инфраструктре у Србији.

"Разговарали смо и о развоју приградског саобраћаја, а спремни смо да преузмемо одржавање пруга, као и о оснивању новог јединственог диспречерског центра".

Подсетио је да су Руске железнице до сада обновиле и опремиле четири школе поред пруга на којима су радили у Србији.

Белозјоров је издвојиио диспечерски центар као најперспективнији пројекат који ће се реализовати у будућности у сарадњи са српским железницама, пошто ће допринети томе да се на најбољи начин искористи инфраструктра и возна средства.

Састанку је присуствовао и амбасадор Русије у Србији Александар Чепурин.

EUR/RSD 117.1474
Најновије вести