Смиривање инфлације у Србије од јула, могућ рецесиони шок у Европи

БЕОГРАД: У Србији се, према прогнозама, почетак смиривања инфлације може очекивати у јулу, док ће се инфлација у европским земљама, према очекивањима, смирити крајем лета, каже директор Републичког завода за статистику Миладин Ковачевић.
novac
Фото: pixabay.com, ilustracija

У нашој земљи се у јулу може очекивати почетак смиривања инфлације, а у европским земљама крајем лета, рекао је Ковачевић.

"Инфлација јесте прекорачила 10,4 одсто у мају, у јуну месецу ће вероватно отићи и даље, али у јулу бисмо могли очекивати да се вратимо назад и да почне да се смирује", рекао је Ковачевић за РТС.

Додао је да Европска централна банка није подизала основну камату, али да је предузела друге рестриктивне мере у монетарној сфери, али да та институција не очекује убрзање инфлације, већ смиривање.

Говорећи о ситуацији у САД, Ковачевић је навео да је инфлација у тој земљи достигла четворогодишњи максимум од 8,6 одсто и оценио је да се очекује исто што се очекује и у Европи, пошто је америчко тржиште мање захваћено кризом у Украјини.

Додао је да индустрија не може лако преживети без гаса и нафте, али и да се широм света на угаљ широм света враћају термоелектране и фабрике челика.

"Украјински ток је опструиран од саме Украјине, Северни ток 2 није ни стављен у функцију, под утицајем Америке. Све у свему, на некој танкој нити се држи снабдевање гасом моћне немачке индустрије. Ако и то престане, заиста криза може бити толико тешка да ће цела Европа осетити, не рецесију, него шок, рецесиони шок који ће наступити", рекао је Миладин Ковачевић.

Истакао је да се енергетска зависност не може брзо превазићи, као и да је питање да ли уопште може, као и да нигде нисмо видели јасну евиденцију о количинама и да се једино причало о појачању увоза течног природног гаса из САД, али да се утврдило да и даље не постоји потребна инфраструктура за увоз те врсте гаса.

Када је реч о кризи у авио-индустрији, Ковачевић је оценио да је реч о несналажењу у новим околностима и да је алармантна ситуација то што се од авио-компанија тражи да смање број седишта и путника због тога што не могу да услуже велики број путника.

"Још увек се не схвата да је најоскуднији људски ресурс и да ту мора доћи до промене структуре трошкова и у тим компанијама и у бризи држава око тога шта ће се одржати у саобраћају, јер то су околности које представљају осујећење за цело друштво, а да те државе слабо реагују", рекао је Ковачевић.

EUR/RSD 117.1131
Најновије вести