Огромна потражња за бициклима код нас и у свету

Потражња за бициклима није порасла само у ЕУ већ и код нас. Према проценама Статистичког завода Евростат у Европској унији је прошле године произведено приближно 12,2 милиона бицикала или за 1,2 посто више него 2019. године.
s
Фото: pixabay.com

Код нас се не производи ни приближно толико бицикала, али су фабрике у чијим се погонима склапају делови из Кине задовољни што су повећали обим производње и могу да одговоре захтевима тржишта због велике потражње.

Неки су и запослили нове раднике и отвориле дупле производне линије да би подмирили и домаће и стране купце. Имамо четири веће фабрике бицикала у Суботици, Бачкој Тополи, Крушевци у и Зајечару, која је најмлађа, отворена пре неколико година .

У овим фабрикама годишње се произведе између 300.000 и 400.000 бицикала, а пошто је домаћем тржишту довољно 120.000 двоточкаша, остатак се прода широм света.

Нагло интересовање  за овим превозним средством настало је са појавом епидемије ковид-19 и траје и сада када је епидемија попустила.

Колико је вирус ковид-19 повећао продају у односу на време пре пандемије у свакој фабрици је другачије, али се менаџери слажу да је обим посла, а с тим и продаја, нарасла од 30 до 40 одсто.

Домаћи фабриканти очекују да ће бити претрпани послом све до 2024. године и тек од 2025. године мало одахнути.

- Из страха од могуће заразе, људи су почели да примењују здраве стилове живота, али и да избегавају велике гужве у градским аутобусима и за одлазак на посао и снабдевање почели да окрећу педале - каже за “Дневник“ креативни менаџер у Фабрици бицикала “Венера бајк” у Суботици Драган Калауз. - Годишње из фабрике изађе од 60.000 до 70.000 двоточкаша, али и да је обим производње и два и три пута већи, нашао би купце. У фабрици нема лагера јер потражња за бициклима није само овде порасла, већ и у свету. Инокупци масовно траже нове испоруке, па је обим извоза већи и за око 25 одсто – нагласио је Калауз. Навео је да паралелно са потражњом расте и цена бицикала. Бицикл који је навелико коштао 120 евра сада је 170 евра јер је због велике потражње поскупео репроматријал и транспорт бродом.

- Пре него што је избила пандемија контејнер из Кине, највећег у свету произвођача делова за бицикле,  одакле се домаће фабрике снабдевају,  коштао је 2.000 долара а сада је 20.000 долара –истакао је Калауз.

Адриан Варга из фабрике “Каприоло “у Бачкој Тополи каже да су запослили  нове раднике и отворили  још једну  линију за склапање доточкаша  -Извозимо у више од десет земаља па смо морали да због повећаних наруџбина запослимо још радника, и сада их имамо око 200 , а да би производња ишла брже отворена је  још једна линија за склапање  делова – навео је Варга. Од када је почела корона процењује да је потражња и продаја порасле за око 50 одсто.

Фото: Дневник (Р. Хаџић)

Кинезима треба 12 месеци за делове 

- Фабрике већ праве  планове производње за 2023. и 2024. годину како би добили делове на које из Кине треба да чекају и 12 месеци. И Кинезима треба времена да напараве све што купци наруче, јер широм света влада  јагма за бицикле –рекли су у “Планет бајк” у Крушевцу “Дневнику”.- У неким домаћим фабрикама углавном се праве точкови и фарбају бицикли , а сви други делови купују у Кини. Тренутно ниједан овдашњи произвођач, а ни у свету  не може да одговори на потребе тржишта у кратком року, већ свима треба времена,  јер се на делове чека и годину дана. Нама треба  и 40 дана дуже док  делови бродом не стигну из Кине. Дешава се и да робе не може да крене  јер нема слободног контејнера , па произвођачи а и трговци  и о томе треба да воде рачуна када праве рокове производње и испоруке.

З. Делић

EUR/RSD 117.1776
Најновије вести