Ричард Хамонд ексклузивно о свом новом серијалу на Дискаверију

Ричард Хамонд, кога смо упознали и заволели у популарном серијалу о аутомобилизму „Топ гир”, снимио је емисију „Ричард Хамонд: огромне структуре“. Прва епизода ће се приказати у суботу 8. фебруара од 21 час на Дискаверију.
e
Фото: Youtube Printscreen

Ова серија пуна акције бави се супер величинама док легендарни британски стручњак за аутомобиле и ентузијаста за градитељство Ричард Хамонд креће у авантуру глобалних размера. Од Велике Британије и Немачке до САД, он је у мисији да истражи највеће светске структуре и машине и иде иза кулиса да би разумео научне основе свега „великог" и схватио како инжењери раде на изградњи, одржавању и коришћењу огромних структура.

Свака епизода води га на нову локацију и до нових мегаструктура, где среће заљубљенике у свој посао који покрећу ове гиганте и истражује њихову научну основу кроз низ експеримената. Од најдужег подземног железничког тунела на свету до теретног брода величине четири фудбалска игралишта, Ричард се упустио у проучавање заиста огромних примера инжењерског генија.

Ексклузивно за Дневников ТВ магазин Ричард Хамонд говори о томе како је серијал настао и које је све изазове имао на снимању.

Како је емисија настала?

- Обожавам да снимам инжењерске емисије јер сам фасциниран науком, али и људима који стоје иза неких заиста невероватних остварења. Нисам инжењер нити научник, тако да могу да поставим очигледна питања, све док не схватим одређени проблем на прави начин и не будем сигуран да га разумеју и други! Користили смо „Биг“ као тему, јер је то потпуно другачији начин посматрања инжењерства. Било да се ради о контејнерском броду дугом четврт миље, најдужем железничком тунелу на свету који се протеже два километра испод Алпа, о огромној хидроелектрани или нафтној платформи – занимљиво је посматрати џиновске структуре, начин на који оне функционишу и како је уопште живети и радити на њима.

Од толико невероватних инжењерских подвига, како сте изабрали оне које ћете укључити у емисију?

- Желели смо да пронађемо занимљиве случајеве и заиста их истражимо. Возећи се електричним мотоциклом два километра испод Алпа хтели смо да испитамо базни тунел Бренер, најдужи железнички тунел икад изграђен. Дозволили су нам да детонирамо експлозив и возимо се машином за пробијање тунела, како би прокопали пут кроз стену и крочили тамо где нико пре нас раније није. Такође, возили смо се у Ц-5М Супер Галакси, највећем војном теретном авиону на свету. Допустили су нам да се укрцамо током допуне горива што је прилично узбудљиво ако узмете у обзир чињеницу да смо летели 6.000 метара изнад земље, брзином од 500 км/х, авионом који је тежак 400 тона и удаљен око 25 стопа од друге летелице! Дакле, поента је истраживање различитих светова у којима други људи заиста живе и раде.

Са којим изазовима сте се суочили снимајући џиновске структуре?

- За почетак, оне нису изграђене како би сместиле сниматељске екипе. То су радна окружења, те пролазак од врха контејнерског брода Маерск до његовог доњег дела за потребе снимања није био лак задатак. Морали смо да спустимо камере помоћу конопаца и статива и одемо доле мердевинама. За то су нам била потребна читава два сата, а снимили смо пет минута материјала. Такође, снимали смо на нафтној платформи, што није место намењено мушкарацима и женама који тумарају туда, разговарају и носе тешку сниматељску опрему. Тако да је дефинитивно изазовно снимати џиновске структуре.

Овај серијал Вам је омогућио да посетите бројна места на свету – која Вам је била омиљена локација за снимање и зашто?

- Уживао сам у снимању бране Колнбреин у Аустрији, зато што су бране грађене у дивљини, а тамо сам  увек срећнији него у граду. То је било невероватно и прелепо место. Брана је двоструко закривљена јер је веома танка у односу на тежину воде коју задржава, а то постиже ефикасним пријањањем уз стене.

Ако бисте се вратили у прошлост да видите како је грађено неко џиновско инжењерско чудо, шта би био Ваш избор?

- Део мене мисли да би то биле пирамиде зато што се води расправа о томе како су грађене - да ли су их ваљали на трупцима или их је хиљаде људи вукло кроз песак. Замислите ефекат који је грађевина таквог обима имала на људе у том тренутку. Слично је и данас онима који живе у малим једноставно изграђеним кућама и онда се у неком тренутку нађу наспрам вишеспратнице. Такође, једнако су занимљиви први авиони, невероватни инжењерски подухвати браће Рајт.

Да ли постоји нешто што сте желели да урадите у емисији, али није било могуће из неког разлога?

- Не, јер су нам људи били од велике помоћи, а ми смо били амбициозни. Желели смо да прођемо кроз сва места до којих иначе не можете да дођете. На пример, хтели смо да одемо изнад највише платформе на Бурџ Калифи, те су нам допустили да посетимо апсолутни врх који иначе није доступан. На платформи Гулф Оил пожелео сам да возим подморницу коју су користили за поправљање и дозволили су ми. Дакле, људи су заиста били кооперативни и то је сјајно јер вас ова емисија води на места која иначе не бисте имали прилику да видите.

Р. Т. М.

EUR/RSD 117.1474
Најновије вести