УСКОРО МОДЕРНИЗАЦИЈА ПРУГЕ КА ГРАНИЦИ СА ХРВАТСКОМ Железнички коридор Стара Пазова–Шид добија нови сјај СТАНИЧНЕ ЗДРАГЕ БИЋЕ РЕКОНСТРУИСАНЕ
Скупштина АП Војводине донела је одлуку о доношењу просторног плана подручја посебне намене инфраструктурног коридора железничке пруге Београд – Шид – граница Хрватске, деонице Стара Пазова – Голубинци – Шид и железничке пруге Инђија–Голубинци.
Обухваћено је подручје катастарских општина у Старој Пазови (КО Стара Пазова и Голубинци), Инђији (КО Инђија и Љуково), Руми (КО Рума, Путинци, Добринци, Краљевци, Вогањ, Марђелос), Сремској Митровици (КО Сремска Митровица, Шашинци, Лаћарак, Мартинци и Кузмин) и Шиду (КО Шид, Кукујевци, Бачинци и Гибара). Како је објашњено овом Одлуком се ствара плански основ за модернизацију железничке пруге која представља део главне пруге Београд–Загреб и део је паневропског коридора Икс. Планом је предвиђена изградња још једног колосека на деоници Инђија–Голубинци, који ће бити повезан на пругу Београд – Стара Пазова – Шид. Такође, у склопу радова би требало реконструисати и железничке станице, денивелисати небезбедне пружне прелазе и изградити надвожњаке и подвожњаке, као и два посебна еконадвожњака намањених за кретање дивљачи.
У зони станица Рума и Шид биће достигнута брзина до 160 километара на час, док је у зони станице Сремска Митровица брзина до 120 километара на сат. На делу трасе Стара Пазова – Голубинци и Инђија–Голубинци брзина је ограничена до 160, односно 120 километара на час
Површина подручја обухваћеног границом обухвата Просторног плана износи 24,5 квадратних километара, док је површина обухваћена детаљном разрадом, односно посебном наменом пет квадратних километара, а на подручју обухвата просторног плана, према подацима, живи око 151. 200 становника. Основна концепција модернизације и реконструкције ове железничке пруге подразумева формирање двоколосечне магистралне пруге за путнички и теретни саобраћај за пројектну брзину возова до 200 километара на час, док је деоница пруге Инђија–Голубинци пројектована као двоколосечна (додавањем новог колосека) за брзине од 120 километара на час као најрационалније решење.
23 денивелисана укрштаја, 11 надвожњака, 11 подвожњака
Траса пруге је дужине 84,2 километра, док дужина пруге Инђија–Голубинци износи 4,2 километра, уз то да се последњих 1,5 километара колосека те деонице налазе у станици. Како је појашњено због рационализације трошкова изградње и нивоа услуге, а због просторних или других ограничења није било могуће испројектовати брзину од 200 километара на час на читавој деоници. У зони станице Рума и Шид биће достигнута брзина до 160 километарана на час, док је у зони станице Сремска Митровица брзина до 120 километара на час.
На делу трасе Стара Пазова – Голубинци и Инђија–Голубинци брзина је ограничена до 160 односно 120 километара на час. У плану је и денивелација путне инфраструктуре, те је пројектовано 23 денивелисаних укрштаја, са 11 надвожњака, 11 подвожњака, две галерије као и једним подвожњаком у трупу ауто-пута Е70 Београд–Шид. На траси су предвиђена и два надвожњака за прелаз крупне дивљачи, такозвани екодукти и галерија у трупу Инђијског левог колосека.
Деоница Стара Пазова – Шид је деоница магистралне пруге Е70 Београд – Стара Пазова-Шид државна граница-(Товарник). Ова пруга има и висок национални значај, истакнут кроз Просторни план Републике Србије и Регионални просторни план АП Војводине. Железничка пруга Београд – Шид – граница Хрватске је део некадашњег Паневропског коридора Икс крак Ц2 (Салзбург– Љубљана–Загреб–Београд–Ниш–Софија–Димитровград–Истанбул), који повезује Европу са Малом Азијом.
Станичне зграде
Постојећи станични објекти, као део техничког и архитектонског наслеђа настао у периоду изградње прве железничке мреже у Краљевини Србији крајем 19. века, предвиђени су да буду задржани и реконструисани чинећи са целом трасом инфраструктурног коридора јединствени културни пејзаж. Објекти који су споменици културе (зграда железничке станице у Сремској Митровици), евидентирана добра (зграда старе железнице у Мартинцима) и објекти под претходном заштитом (зграда старе железнице у Старој Пазови, Инђији, Руми и Шиду) могу се реконструисати у оквиру постојећег габарита и волумена у складу са условима надлежног завода за заштиту споменика културе.
Према Европском споразуму о важним међународним линијама за комбиновани транспорт и пратећим постројењима она припада међународној железничкој мрежи Ц-Е. Споразумом о процесу сарадње у југоисточној Европи уврштена је у железничку мрежу високих перформанси у Југоисточној Европи, чији је циљ повећање брзине на 160-200 (+/-20) километара на сат. Железничка пруга Београд – Стара Пазова – Шид – државна граница и железничка деоница Стара Пазова – Шид је продужетак Медитеранског коридора ТЕН-Т 5 мреже.