(ВИДЕО) КАКО ЈЕ ЛАБУБУ ЛУТКА ПОСТАЛА ЛОКАЛНИ И ГЛОБАЛНИ ХИТ Људи спремни да плате 130.000 евра за једну лутку
Лабубу луткице су прерушене у изузетно профитабилан бизнис - плишане фигурице које су првобитно коштале око 20 до 30 долара, данас се на секундарном тржишту продају и за неколико хиљада евра. У Србији, ове необичне играчке тренутно се могу купити по ценама од 2.400 динара за основне моделе, док колекционарска издања достижу и до 250 евра. На светском тржишту, најређи примерци продају се за чак 130.000 евра.
Kинески гигант иза плишаног царства
Бренд који стоји иза овог успеха је кинеска компанија Поп Март, која се специјализовала за производњу „арт тоyс“ луткица. Само на серији Лабубу, Поп Март је остварио више од 86 милиона долара профита, док је укупни приход компаније у 2024. премашио две милијарде долара.
Вредност њихових акција од 2020. порасла је за преко 500%, што потврђује да је реч о више од тренда – то је озбиљна индустрија у настајању.
Тајна успеха: Блајнд бокс и зависност
Један од кључних разлога глобалне заразе зван Лабубу јесте тактика продаје у тзв. “блајнд бокс” паковањима – купац не зна коју тачно луткицу купује, што ствара осећај ишчекивања и лутрије. Управо тај ефекат неизвесности подстиче људе да купују више пута, у нади да ће добити ретку фигуру.
Стручњаци ову стратегију називају психолошком манипулацијом заснованом на ФОМО ефекту – страху од пропуштања. Kада се у игру укључе и „secret edition“ фигуре, тржишна цена појединих примерака скаче вишеструко, а цела колекција ођедном постаје много вреднија.
Лабубу као статусни симбол и културни феномен
Лабубу више није само дечја играчка. Постала је статусни симбол, модни додатак и део колекционарског идентитета. Многи од најстраственијих купаца заправо су одрасли – колекционари, инфлуенсери, уметници и познате личности. Међу њима су Ријана, Дуа Липа, Kим Kардашијан, чланови бенда Blackpink, па чак и бивши фудбалер Дејвид Бекам.
Луткице су освојиле друштвене мреже – од ТикТока до Инстаграма – захваљујући свом уникатном дизајну, фотографичности и сторyтеллинг наративу који прати сваку фигуру. Њихово присуство на мрежама додатно повећава њихову вредност, стварајући бесплатну рекламу и вирални ефекат који генерише још већу потражњу.
Let’s talk about Labubu.
Yes, that creepy-cute designer toy with the goblin grin.
Rihanna had it clipped to her LV bag.
Kim Kardashian has a collection.
Retail price? About $30
But the same price in naira is ₦180,000 and climbing.
Why?🤔 pic.twitter.com/0M46yETEov— Finna 🟢 (@FinnaHQ) July 10, 2025
Србија у игри: Локално тржиште гори
Феномен Лабубу стигао је и у Србију, где се продаје у појединим радњама, али и преко специјализованих онлине платформи. Основне фигуре се крећу од 2.400 динара, док цене ретких примерака у Београду иду и до 30.000 динара.
На друштвеним мрежама све су бројније домаће групе колекционара и препродаваца, а тржиште половних и раритетних примерака развија се сваким даном. Поједини препродавци већ сада остварују озбиљне профите, а тржиште показује тенденцију раста, нарочито међу млађом популацијом.
@filarri Hvala @labubu_belgrade tolikooo su slatkii ja sigurno porucujem jos 😍 #labubu #labubusrbija #originallabubu #labububelgrade #labububeograd #filarri ♬ Cute heartwarming children pet sports day - SOUND BANK
Играчка која штампа новац
Лабубу није само плишана фигура – она је културни феномен, инвестиција и савршен спој носталгије и модерног потрошачког инстинкта. Са тржишном вредношћу која скаче из месеца у месец, и психолошки обликованим продајним моделом, Лабубу је постала симбол нове потрошачке ере, где се чак и играчке могу претворити у изворе огромне зараде.
У времену када пажња постаје валута, а колекционарство део идентитета, мала плишана лутка освојила је свет – и отворила врата новом моделу бизниса у индустрији играчака.