Мање удеса због пооштрених техничких прегледа

Пооштравање техничких прегледа допринело је смањењу броја удеса за десет одсто током годину, а погинуло је 27 људи мање него у истом периоду лане, наводе у Министарству унутрашњих послова. Смањен је и број неисправних аутомобила, будући да, како процењују на техничким прегледима, чак у 40 одсто нису прошли тај први преглед.
Tehnicki pregled/Dnevnik.rs
Фото: Dnevnik.rs

У МУП-у кажу да су открили да је у првих 10 месеци пооштреног техничког прегледа 27 људи мање погинуло у саобраћају, а смањен је и број повређених за 1.394, као и број несрећа за 1.043, пише РТС.

За 10 одсто возила може се рећи да је нереално да се икада више нађу у саобраћају, јер цена њихове поправке превазилази њихову вредност.

С друге стране, постоји још око 20 одсто возила која због одређених недостатака не могу одмах да прођу преглед, али могуће је отклонити квар.

Најбитнија ствар, кажу у МУП-у, јесте да се сада возила фотографишу и прави база о њиховој техничкој исправности.

"Постоји пет фотографија слика са предње задње стране, бочне стране и слика контролне табле, тачније километар-сата", објашњава Марко Манојловић, руководилац техничких прегледа.

Следеће године очекује нас још једна новина, а то је мерење издувних гасова на техничким прегледима.

Тачније, они који су скинули катализаторе или ДПФ филтере неће моћи да прођу технички преглед, уколико нису у одређеним границама дозвољеног загађења.

"Издувни гасови ће наредне три године бити контролисани. Контролисаће се степен издувних гасова, да ли имате сву опрему везану за издувне гасове катализатор, ДПФ филтере", најављује Манојловић.

Најбитнији услов за регистрацију возила јесте исправан кочиони систем, поготово кочиона црева која су код старијих возила неретко порозна, па пуцају приликом наглог кочења.

Следећи на листи су управљач, трап и каросерија, где не сме бити рупа и трулих трагова. А то да ли су, на пример, браници огребани или не, није значајно за безбедност, кажу стручњаци.

EUR/RSD 117.1484
Најновије вести