ТОКОМ СЕЗОНЕ НАСТРАДА НАЈМАЊЕ ДВА ВОЗАЧА ТРАКТОРА Излазе на коловоз без светла и очишћених гума што доводи до трагедије

ЧАЧАК: Повољни временски услови и рано пролеће измамили су пољопривреднике на њиве како би што пре припремили оранице за пролећну сетву, а кренуло се и са припремом огревног дрвета у шумама.
1
Фото: РИНА

Током једне сезона настрада најмање два возача трактора: На коловоз излазе без светала и очишћених гума што доводи до трагедије

Међутим, са повећаним присуством трактора и радних машина у саобраћају, повећава се и ризик од саобраћајних незгода, које, нажалост, често завршавају и са трагичним последицама. Томе у прилог иде и чињеница да је преко 80 одсто трактора у Србији старије од 20 година.

- Статистика каже да на територији града Чачка у току године, на јавним путевима, смртно настрада један до два возача трактора. Број povređennih је наравно већи. Међутим, с обзиром на то да трактори учествују у саобраћају и радовима ван путева, према анализама Агенције за безбедност саобраћаја, исти број возача трактора настрада и ван јавних путева. Тако да током године, укупно настрадају три до четири возача трактора - каже за РИНУ, Родољуб Скерлић члан Градског савета за безбедност саобраћаја града Чачка.

Оно што трактор чини посебно небезбедним возилом јесте његова сама намена али и прикључне машине које се на њега каче као и његов склоп.

- Трактор има неколико специфичности које негативно утичу на безбедност возача. Прво је то што се крећу ван пута. Крећу се по њивама, по шумам, по теренима који имају лошу конфигурацију без коловозне конструкције, по теренима са великим подужним нагибом и ту често долази до превртања или сличних ситуација у којима страдају возачи. Четири ствари бих навео које негативно утичу на безбедност, а тичу се самог трактора. Прво је то што се на трактор утичу прикључне машине које утичу на стабилност возила у негативном смислу. Други елемент је мали распон предњих точкова. Трећи елемент јесте кочење само на задњим точковима и четврти и најгори јесте високо тежиште самог трактора - истиче Скерлић.

Савет за безбедност саобраћаја града Чачка ради на едукацији возача трактора, зими се одржавају предавања, а у плану је да се у току ове године изврше превентивни технички прегледи исправности возила како би се возачима указало на шта треба обратити пажњу.

Трактори без заштитиних рамова моћи ће да учествују у саобраћају до 1. јануара 2025. године, те је Агенција за безбедност саобраћаја продужила рок за пријаву за субвенционисано добијање заштитних рамова до 15. маја, а биће дозвољено и конкурисање за тракторе веће снаге него што је то до сада био случај.

Неретко се у вечерњим или ноћним сатима на путевима готово свих категорија могу срести трактори без прописане, а често и без било какве светлосне сигнализације. Још једна ствар која се у време пољских радова може срести на путевима јесу земљани и блатни наносе на самом коловозу изнети на гумама трактора или прикључним машинама са оближњих ораница.

- Има возача који не поштују прописе који кажу да приликом изласка са њиве или земљаног пута морају да очисте своје точкове од блата или неког другог материјала. Друга ствар јесте да сва возила морају користити ротациона светла, рефлектујуће знаке који их означавају као спора возила. Апелујем на возаче трактора, пошто почиње пољопривредна сезона да обрате пажњу на све ово како не би дошло до нежељених последица, а тиме бисмо сачували и саме возаче трактора - закључио је Скерлић.

Рина

EUR/RSD 117.1527
Најновије вести