Фабрика у Суботици правиће батерије за 300.000 електричних аутомобила

Захваљујући сарадњи команија “ЕлевенЕс” и “EIT InnoEnergy “у Суботици се планира фабрика батерија у којој ће се до 2023. године произведити ЛФП батерије укупног капацитета од 300 MWh годишње.
с
Фото: Промо

То ће бити само први корак јер је за 2024. годину планирана и изградња друге фазе постројења капацитета 8 GWh, које ће у потпуности користити енергију из обновљивих извора, а касније ће се производња проширити на капацитет од 16 ГЊх - што је довољно за опремање батеријама више од 300.000 електричних возила годишње. У овој фабрици је, саопштетено је из компаније “ЕлевенЕс”, планирано да се запосли до 2.000 људи, а истиче се да је кључна предност за то чињеница да је постројење стратешки близу долине реке Јадар, највећег налазишта литијума у Европи.

Како је саопштено, “Елевен Ес” је обезбедио улагање компаније “EIT InnoEnergy” - европског инвеститора у раној фази у другим успешним пројектима гигафабрика, укључујући “Нортхволт” и “Веркор”. “EIT InnoEnergy” води индустријски сектор Европске алијансе за батерије, иницијативе Европске комисије за изградњу јаке и конкурентне европске индустрије батерија.

2.000 људи требало би да ради у будућој фабрици

“Елевен Ес”, развојни индустријски пројекат мултинационалне компаније “Al Pack Group”, која је специјализована у преради алуминијума и послује на тржишту амбалаже 25 година, развио је сопствену технологију за производњу литијум-гвожђе-фосфатних батерија; које су одрживије и ефикасније. Након две године истраживања и развоја; ЛФП литијум-јонских батерија, компанија је у јуну ове године у Суботици отворила најсавременији развојно-истраживачки центар, где ради међународни тим инжењера и научника. Према речима оснивача и извршног директора компаније “Елевен Ес” Немање Микаћа, ЛФП батерија представља најпопуларнији избор на тржишту Кине, која је глобални лидер у овој технологији батерија.

2023. године фабрика ће бити спремна за производњу

- Ова врста батерије траје више од два пута дуже од конкурентских технологија, брже се пуне, а циклус пуњења може се поновити до 6.000 пута и то до 100 одсто капацитета батерије, практично, не изазивају самозапаљење у електричним возилима, а, осим тога, коштају знатно мање - истиче Микаћ.

По речима, извршног директора “EIT InnoEnergy” за регион Централне Европе Јакуба Милера, сарадња с компанијом “ЕлевенЕс” траје већ годину и по дана.


Батерије ће се све више тражити

До 2030. године, Европи ће бити потребно 14 пута више батерија него што их се данас производи. Разлог за то је све већа употреба електричних возила, као и тржишта складиштења енергије које захтева батерије за стабилизацију енергетских система услед све већег удела обновљивих извора енергије.


- Највеће изненађење за нас је то што чак 70 одсто процеса обраде алуминијумске фолије и знања из њихове матичне компаније “Al Pack Group”, могу лако да се пренесу у производњу батерија - истакао је Милер. - С обзиром на то да су развили сопствену ЛФП технологију, производно искуство групе “Al Pack” требало би да им омогући много бржу имплементацију и напредак. Веома смо узбуђени што ћемо заједно кренути на то путовање.

По његовим речима; ЛФП технологија постаје следећа велика ствар у масовној употреби батерија.

- Иако батерије на бази никла надмашују ЛФП по густини енергије и вероватно ће остати најбоља опција за аутомобиле високих перформанси, ЛФП је далеко бољи у погледу цене, безбедности и века трајања, што га чини савршеним избором за индустријска возила, системе за складиштење енергије и градска електрична возила. - рекао је Милер.     

Д. Млађеновић

EUR/RSD 117.1527
Најновије вести