Михајловић: Завршетак реконструкције деонице Врбас-Кула у новембру

ВРБАС/КУЛА: Реконструкција деонице пута Врбас-Кула требало би да буде завршена у новембру ове године, а вредност инвестиције је близу пет милиона евра, најавили су данас министарка саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић и директор Путева Србије Зоран Дробњак.
Ministarka Zorana Mihajlović u obilasku radova na rekonstrukciji puta Vrbas-Kula Foto: R. Hadžić
Фото: Министарка Зорана Михајловић у обиласку радова на реконструкцији пута Врбас-Кула Фото: Р. Хаџић

Новац је издвојен из кредита Европске банке, а инвеститор су Путеви Србије.Градилиште код Куле И Врбаса налази се на граници два округа и овај део Србије, рекла је Михајловићева, веома је значајан и због брзе саобраћајнице ка Мађарској и Румунији, која ће помоћи бржи развој привреде.

"Брза саобраћајница треба да буде испројектована до следеће године, износ и вредност нове саобраћајнице до Кикинде, односно ка граничним прелазима ка Мађарској и Румунији, такође је озбиљан финансијски износ за нашу државу. Процена је око 800-850 милиона евра, то је готово као цео Коридор 10, нешто мало мање", рекла је министарка.

Она је најавила да ће радити на томе да обезбеде средства за брзу саобраћајницу како би наредне године, вероватно на јесен могли да почну радови.Дробњак је казао да ће деоница Врбас-Кула, кад буде завршена, трајати сигурно преко 20 година.

"До краја маја завршавамо деоницу од Врбаса до Фекетића, то је око девет и по километара, вредност посла је 3,2 милиона евра", рекао је Дробњак и подсетио да се тренутно у Србији ради 185 километара ауто-путева и 450 километара рехабилитације путева, на магистралним и ауто-путевима.

Како је навео, вредност тих радова је око две милијарде евра, а реч је 450 километара магистралних путева првог реда.Михајловићева је оценила да је због стабилног буџета последњих неколико година могло да се обезбеди милијарду динара на одржавање путева, те да ће тако наставити да раде.

Говорећи о тзв.зеленим коридорима, Михајловићева је навела да је Влада Србије прошле недеље усвојила Одлуку и кренула у имплементацију зелених коридора, што ће значити посебан систем и режим на граничним прелазима, који би требало да омогући да се царињење и све друго уради на најбржи могући начин.

"Ми смо то у време епидемије испробали са међународним транспортом, мислимо да то може да се настави. Чекање на границама, људи можда не знају, пуно кошта и чекање односи време и новац", рекла је Михајловићева.Процене Светске банке су, како је навела, да земље западног Балкана годишње на чекање на границама потроше 27 милиона часова.

"То земље западног Балкана кошта 300 милиона евра, то је пола брзе саобраћајнице, коју ми треба да радимо", казала је Михајловићева.Најавила је да очекују имплементацију зелених коридора ка Македонији и Босни и Херцеговини, а покренуто је, каже, и питање зелених коридора са земљама ЕУ.

"За месец, два очекујемо одређене резултате по овом питању", казала је министарка и најавила да ће у наредном периоду обилазити сва градилишта на путној инфраструктури, те да не сме бити дозвољено да било где радови стану.

EUR/RSD 117.1474
Најновије вести