На аеродрому у Београду 70 одсто мање путника

БЕОГРАД: Због пандемије је број путника на Аеродрому "Никола Тесла" током 2020. за око 70 процената мањи него 2019, а број комерцијалних летова је преполовљен, званични су подаци добијени од управе београдске ваздушне луке.
aerodrom nikola tesla
Фото: Tanjug (F. Krainčanić, arhiva)

Прецизније, 2020. је кроз одлазне и долазне терминале прошло 1.904.000 путника, што је 69,1 одсто мање него годину дана раније.

За послењи квартал прошле године је тај тренд пада броја путника био за нијансу већи, јер је према подацима аеродрома у октобру, новембру и децембру опслужено 418.000 путника, што је смањење од 70,3 одсто у доносу на 2019. годину.

Током 2020. остварена су 33.622 комерцијална лета или 52,2 процента мање него 2019, од чега је у последња три месеца прошле године било 8,198 комерцијалних летова, што је такође преполовљен број у односу на исти период претпрошле године.

"Овакав резултат последица је стриктних ограничења која се односе на путовања, а уведена су широм света како би се подржава борба против ширења вируса ковид 19, објашнено је из управе нашег највећег аеродрома.

Када се уђе у аеродромску зграду ови подаци делују чак оптиомистички, у односу на слику пустих холова у којима је већи број службеника него путника.

Слика подсећа на ону из времена западних санкција деведесетих година прошлог века, с том битном разликом да се тада летело само у унутрашњем саобраћају за Подгорицу и Тиват, а данас је могуће из Београда стићи у било који део света.

Данашње санкције тичу се спречавање ширења епидемије, и подразумевају поседовања ПЦР тестова или потврда о вакцинисању као услова путовања.

Због тога се, судећи према анкети спроведеној међу ретким путницима на летење одлучују само они који то морају из пословних или приватних разлога.

Лекар из Бањалуке за Београд кога сусрећемо каже долази да би овде помагао колегама који се боре против епидемије.

"Често путујем. Морам јер долазим из Републике Српске као имунолог, и онда помажем овде", рекао је он.

Средовечан мушкарац из Београда такође редовно користи авион као превозно средство због посла.

"Не страхујем због заразе. Путујем кад морам једном, два пута месечно због посла. Путујем за Црну Гору и неке земље Европске уније", прича журећи на лет управо за Подгорицу.

Најређи разлог путовања је туризам, односно одлазак на одмор, што је случај млађег мушкарца из Црне Горе који се запутио чак на Мадагаскар.

"Људи се пазе, забринути су због ове ситуације. Ја сам морао да путујем, јер сам имао раније уговорено нешто, иначе вероватно ни ја не бих путовао. Највише због противепидемијских мера. Највише због тога, велика је гњаважа све то", био је изричит саговорник Тањуга.

Све то веома лоше утиче и на приход таксиста, којих и даље на долазном терминалу има приличан број упркос преполовљеном броју летова и драстично смањеном броју путника.

"Чекамо дуго, по пет - шест сати чекамо. Мало авиона има, мало путника, једну туру дневно направимо и то дођемо кад имамо вожњу до аеродрома, иначе овако да дођеш не испалти се", рекао је таксиста са дугим стажом у том послу Драгомир Миленковић.

Његов колега Мехмед Муса истиче да се некад чека и по 13 сати да би се направила једна тура до од аеродрома до града.

Само ако неко заустави успут када се враћају с вожње у граду повезу и њега, па то буде чист бонус.

"Зимски ред летења је скраћен, а авиони су полупразни, и због тога се тако дуго чека. Јутрос смо имали из Истамбула у осам и сада чекамо до 14 часова следећи. Има нас 10 спремних таксиста. Можемо да примимо три путника на задњем седишту, то је само једна вожња до центра града, кошта 1.800 динара и то је све. То је дневна зарада. С једном вожњом се покријемо, друга јако тешко. До поноћи или је нема или има, углавном са једном вожњом завршавамо дневни рад", објаснио је Муса.

Они се надају да ће прилике почети да се поправљају током године са масовнијом вакцинацијом.

EUR/RSD 117.1415
Најновије вести