НА СРПСКИМ ПРУГАМА ЈОШ ПЕТ НОВИХ „СОКОЛА” И 18 БРЗИХ ВОЗОВА, открива за Дневник директор Србија воза Иван Булајић

Да је путовање возом поново популарно и да представља ужитак, доказ су брзи возови „Србија воза„.
д
Фото: Dnevnik.rs

Популарни „Соко“, модеран и удобан воз који се креће брзином од 200 километара на сат и удаљеност између Београда и Новог Сада прелази за невероватних 35 минута, користе не само туристи, млади, пензионери, већ и пословни људи који раде у једном, а живе у другом великом граду. Рачуница показује да је аутомобилом путовање од Београда до Новог Сада три до четири пута скупље, аутобусом два пута скупље, а возом, осим тога што је најјефтиније, убедљиво се и најбрже и стигне.

- У прилог томе да су грађани веома добро прихватили воз као превозно средство говори и чињеница да смо на релацији Београд – Нови Сад од 19. марта прошле године, када је отворена брза пруга, превезли више од четири милиона путника - каже за „Дневник„ в.д. директор „Србија воза“ Иван Булајић. - Од тога, “Соко” возом смо превезли више од 2.200.000 путника. Велики је број грађана који рачунају на воз као најефикаснији вид превоза између Београда и Новог Сада. За нагли скок броја путника који за путовање бирају воз, пресудни су брзина и квалитет. Што је најважније, реч је о веома поузданом виду превоза, јер на линији Београд – Нови Сад нема кашњења и путовање не зависи од тога да ли ћете на улазу у Београд или Нови Сад затећи гужву, па уместо планираних сат времена путовати сат и по, а често и дуже.

Фото: Промо


Комплетан ремонт 20 спаваћих кола

- Када је реч путовањима на прузи Београд – Бар, она су испод нивоа очекивања путника и атрактивности саме деонице, коју је недавно Си-Ен-Ен водич за путовања прогласио једном од најлепших у Европи - каже Иван Булајић. - Спаваћа кола и локомотиве које користимо су прилично застареле. Старост им је између 20 и 40 година. Међутим, ушли смо у преговоре са Европском железничком банком да подигнемо кредит којим ћемо купити осам нових локомотива за велике брзине и урадити комплетан ремонт 20 спаваћих кола из постојећег возног парка како бисмо их ускладили са европским стандардом. То није нешто што ће се догодити преко ноћи и потребно је време да се спроведе, али за неколико година ће и ту бити ситуација онаква каква је сада у даљинском саобраћају унутар Србије. Ти возови неће бити предвиђени само за Црну Гору, већ ћемо гледати да развијемо саобраћај преко Будимпеште ка Бечу и даље ка Немачкој, Швајцарској, а са друге стране и преко Загреба ка Љубљани.


Булајић наводи да је пуштање у рад прве брзе пруге од 200 километара на сат на релацији Београд – Нови Сад заиста био огроман технолошки скок за железницу и потпуно нови стандард услуге за путнике. Како истиче, возови „Србија воза„ на овој деоници ни по својој брзини, ни по квалитету самог возног средства, односно ентеријера и услуге, не заостају за оним који крстаре водећим европским железницама.  - Посебно смо се фокусирали на корисничко искуство. Понудили смо стандарде путовања знатно више од дотадашњих, који одговарају бизнис класи авионског превоза. Однос са путницима базирамо на тачности, односу посаде према путницима и комуникацији са путницима у реалном времену. Увели смо и мобилну апликацију и данас више од половине наших путника своје карте купује онлајн. Апликација има више од 140.000 регистрованих корисника и у нашој земљи је по популарности одмах иза боокинг.цом у категорији путовања, на шта смо веома поносни. Стратегију наше компаније базирамо на три стуба. Први се односи на возове. Поред стављања у центар пажње чистоће возова, у току је и обезбеђивање средстава за модернизацију возног парка и у преговорима смо за куповину још пет брзих возова. За сада имамо три “Соко” воза, а преговарамо за још пет. Радимо на набавци нових локомотива и вагона, а очекујемо да нам током августа стигне још 18 возова који развијају брзину од 160 километара на сат и који ће бити коришћени за саобраћај унутар Србије и наравно ка Будимпешти, када се буде отворио тај део брзе пруге, на ком се тренутно ради. Заиста, у огромном смо инвестиционом таласу.

Фото: Промо

Како Булајић истиче, „Србија воз„ улаже новац и у саме посаде возова, односно у бољи тренинг и обуке, бољу опремљеност, како модерним дигиталним уређајима, тако и новим униформама, чију премијеру очекују ускоро, те ће и у том сегменту направити велики искорак.

- Постоји и трећи стуб наше стратегије, а он се односи на дигитализацију. Унапређујемо дигиталну везу са путницима, односно на то којом брзином можемо да дамо правовремену информацију путнику у вези са његовим путовањем. У том сегменту имамо развој следеће генерације мобилне апликације, развој кол центра и других, модерних комуникационих метода, како би наши путници знали да смо сигурна компанија која брине о њима, и у коју могу да имају поверења. У току је и дигитализација рада машиновођа, који ће ускоро све своје евиденције пре, после и у току вожње водити на таблет уређајима - каже Иван Булајић.

Фото: Промо


Возом на Егзит ове године стигло 8.500 посетилаца!

Другу годину заредом „Србија воз„ је препознао интересовање посетилаца Егзит фестивала  да до Петроварадина путују возом. Због тога је, уз 30 редовних полазака, уведено и седам додатних ноћних линија на релацији Београд-Нови Сад-Београд током трајања овог музичког спектакла. Од 6. до 9. јула, возовима је до Новог Сада и натраг путовало чак 8.500 људи, а продато је 17.500 возних карата.

- И ове године су љубитељи Егзит фестивала у великом броју бирали воз као најсигурнији, најбржи и најбезбеднији начин да стигну до Новог Сада и после се врате кући - каже в.д. директор „Србија воза„ Иван Булајић. - Увели смо укупно седам додатних полазака током трајања Егзит фестивала и за сва четири дана владало је изузетно интересовање, тако да смо изашли у сусрет путницима и увели синхроне, односно дупле возове који су саобраћали између два града.


У компанији истичу да им је безбедност на првом месту, то је сегмент о којем се води највише рачуна и који планирају да остваре кроз модернизацију Депоа за одржавање возова, јер су управо то места где се постиже безбедност.

- У Земуну смо већ при крају огромног пројекта вредног 51 милион евра и у питању су реконструкција и изградња великог Депоа за одржавање, који се простире на 35 хектара, који има 18 километара колосека и 18.000 квадрата нових хала за одржавање. Преговарамо и са Европском банком за обнову и развој за још 25 милиона евра кредита којим бисмо и остале Депое подигли на највиши технолошки ниво,  јер тиме гарантујемо да ће наши путници на своје дестинације стићи безбедно - каже Булајић. 

Александра Брзак

Фото: Промо Србија воз и Дневник

EUR/RSD 117.1527
Најновије вести