Процедура отежава слетање странаца на аеродром Ечка

Више иностраних компанија које послују у Србији послало је писма о намерама аеродрому „Ечка“, код Зрењанина, и распитивало се о могућностима коришћења његових услуга, сазнаје „Дневник“.
avion
Фото: Tanjug/freeimages.com, ilustracija

Према нашим сазнањима, инострани привредници желе да користе аеродром „Ечка“ за слетање и полетање ваздухоплова, сертификованих за аеродроме ове категорије. У питању су летелице максималне тежине 5.700 килограма, које могу да слећу на травнате полетно-слетне стазе.

Трагом ове информације контактирали смо директора аеродрома „Ечка“ и председника Аероклуба „Зрењанин“ Павла Марковића, који је потврдио наша сазнања. Он је нагласио да авиони које употребљавају представници тих компанија апсолутно испуњавају све услове да користе аеродром надомак Зрењанина.

-Чак је једна компанија за те намене купила турбоелисни авион Пилатус који слеће на травнате површине, баш из разлога да би њени представници могли да долазе директно у Зрењанин. Они су прошле године у више наврата слетали овде код нас – наглашава Павле Марковић у разговору за „Дневник“. 

Међутим, у овом тренутку аеродром „Ечка“ није у могућности да у потпуности изађе у сусрет иностраним путницима, и то због важећих законских прописа који га спутавају да пружа услуге у пуном обиму. По закону, наиме, привремени гранични прелаз на аеродрому може да буде отворен на период од максимално три месеца годишње. Руководство „Ечке“ је овај аеродром углавном отварало у периоду од јуна до октобра, што је постало недовољно... 

-Потребно нам је да имамо неку врсту продуженог граничног прелаза барем на десетак месеци годишње, а да опет то не буде велики терет за државни буyет. Обратили смо се Граду Зрењанину, са којим имамо фантастичну сарадњу, а који има ингеренције да се обрати Влади Србије са захтевом да се реши ово питање– истиче Марковић и додаје да би требало формирати тим људи из надлежних институција који би се позабавио тим проблемом.

-Морам да нагласим да нигде у систему нисмо наишли на негативан одговор. Једноставно, закон је мало недоречен, а и ово је поприлично нова ствар код нас, пошто раније није било оваквих захтева у великој мери. Последњих година се, међутим, повећао обим пословне и генералне авијације, а самим тим се и јављају овакве потребе – објашњава Марковић. 

Према његовим речима, становници Европске уније су навикли да на овај начин без проблема путују мањим авионима. Ту праксу сада желе да примењују и у Србији, па руководство аеродрома „Ечка“ добија пуно упита, чак по неколико на недељном нивоу, углавном људи из Европске уније, који би желели да имају могућност да слећу надомак Зрењанина.

-Занимљив је податак да је од почетка пандемије коронавируса генерална авијација почела нагло да се развија. На тржишту данас не можете тек тако да нађете и да купите добар авион. Пуно људи је почело да купује своје мале приватне авионе и да похађа обуку за пилоте, како би самостално могли да пилотирају – истиче наш саговорник.  


Отвара се Цеснин овлашћени сервисни центар

На аеродрому „Ечка“ увелико трају радови на уређењу хангара и очекује се да ће за неколико месеци овде бити отворен Цеснин овлашћени сервисни центар.

-То је велика ствар за овдашњу заједницу. Наше тржиште неће бити само Србија, него и већи део Европске уније. Зато би било добро да ваздухоплови могу да слећу директно овде – наглашава Павле Марковић.

Нова управа је недавно преуредила и угоститељски објекат на аеродрому и отворила „Ескадрила бар“, тако да посетиоци сада имају прилику и да уживају у једном потпуно новом амбијенту, прилагођеном љубитељима летења и ваздухоплова.


Павле Марковић је свестан да је за продужени гранични прелаз потребно додатно људство, али наглашава да постоји могућност да трошкови буду сведени на минимум.

-Како не бисмо правили стални гранични прелаз, који захтева још масу додатних материјално-техничких услова, наш аеродром би радио тако што би 24 сата раније најавио долазак гостију, да би припадници полиције, царине и осталих служби могли да дођу и обаве све што је потребно приликом нечијег уласка у земљу. Привремени гранични прелаз заиста би могао да заживи овде и ми смо спремни да испунимо све услове – каже директор аеродрома „Ечка“, уз напомену да руководство нема амбиције да овде прави велики путнички или карго аеродром, јер сматра да поред београдског аеродрома „Никола Тесла“ и будућег ауто-пута Београд – Зрењанин, за тим нема ни потребе.

Он на крају подвлачи да би од овога користи имали сви, јер је аеродром само улазна тачка за нове госте, привреднике, туристе, инвестиције...

Жељко Балабан

rale j tomic
25.04.2021 • 22:54
Vrlo neophodna investicija cak treba u vladi Srbije pokrenuti resenje ovog problema da se popravi pista u ove svrheKad ima para za puteve bit ce i za pistu u Eckoj.I mi smo Srbija.
Zrenjanin
30.04.2021 • 11:57
Gde nestade Aero klub "Žarko Zrenjanin" koji je vlasnik i osnivač svega na ečanskom aerodromu? Oterani su stari vazduhoplovci koji su pronosili slavu ovog sporta. Aerodrom je hteo prisvojiti i grad Zrenjanin, ali su ga preuzeli Beograđani. Tek toliko da se zna da tu baš i nisu čista posla.
EUR/RSD 117.5626
Најновије вести