Репортери "Дневника" на градилишту тунела с иришке и каменичке стране (ФОТО)

ИРИШКИ ВЕНАЦ: Бушење тунела „Иришки венац” кроз Фрушку гору, у дужини од око 3,5 километара, једне од најзначајнијих деоница и најупечатљивијег објекта Фрушкогорског коридора, почело је средином октобра и очигледно се одвија по плану и предвиђеном динамиком, пошто су радници пробили десну излазну цев у дужини од око 20 метара из правца Парагова као и са иришке стране. 
1
Фото: Р. Хаџић

Репортери „Дневника” су након непуна два месеца поново посетили највеће и најзначајније градилиште у Војводини како би на лицу места видели темпо изградње и бушења тунела.

Овога пута пришли смо радовима са иришке стране , а камера нашег фото-репортера завирила је у унутрашњост тунела. 

Фото: Р. Хаџић

Како смо сазнали од радника временски услови, односно ниске температуре, киша и магла, не утичу на планове, јер се радови изводе унутар тунела, и то на десном излазном порталу. Безбедност је на првом месту, пошто је терен захтеван, а падине Фрушке горе се тешко дају обуздати. Како се тунел налази у склопу националног парка минирање није дозвољено, па радници користе посебан начин изградње.

Фото: Р. Хаџић

Они тренутно ојачавају зидове армираним бетоном и с посебним потпорним цевима, које ће спречити обрушавање стене. Како је раније саопштено из „Коридора Србије”, номиналног инвеститора Фрушкогорског коридора, након почетног темпа који је нешто спорији, очекује се да ће на дневном нивоу бити пробијано између два и два ипо метра и то на све четири тачке.

Фото: Р. Хаџић

О значају пројекта, пре свега за становнике Ирига, Петроварадини, Сремске Каменице и Новог Сада говорио и председник Покрајинске владе Игор Мировић који је недавно посетио Ириг поводом обележавања Дана општине.

 - Био сам један од оних који су се изборили, од самог почетак, да се приступи реализацији великог инфрастуктурног пројекта, односно изграњи Фрушкогорског коридора, и то још од 30. децембра 2013. године - подсетио је Мировић. - Од тада, па све до 2015. године био сам на челу радне групе која је припремала документацију за изградњу коридора. На састанку који је одржан у септембру 2019. године председник Републике Александар Вучић питао је које аутопутеве у Србији је још потребно изградити. Рекао сам: „Треба да се ради и Фрушкогорски коридор.” Председник се сложио и рекао да грађани то и очекују, као и да Нови Сад и Ириг имају велике саобраћајне проблеме који морају бити решени. Када се теретни саобраћај измести, тада ће у Иригу почети нова фаза развоја, јер ће туристи посећивати и свој новац трошити у тој општини.

Фото: Р. Хаџић

Подсетимо бушење тунела, који ће након завршетка радова бити најдужи у Србији, почело је након скоро годину ипо дана припрема околног терена и градње потпорних зидова. Улаз ће бити на самом почетку Иришког венца, недалеко од места где се сада раздвајају два смера саобраћајнице.

Фото: Р. Хаџић

Уз главни тунел, постојаће и два помоћна која ће служити као „пут за бекство„ поквареним камионима, проширења ће се налазити на сваких 150 метара, пролази за пешаке на сваких 300 метара, а тунел ће бити покривен и камерама, а њима ће се управљати из контролног центра у ком ће се водити пажња и о загађењу. Рок за завршетак свих радова на тој деоници је по уговору март 2025. године, али извођач радова „ЦРБЦ” обећао је да ће настојати да радове заврши раније.

Силвиа Ковач

EUR/RSD 117.1661
Најновије вести