Какви су све и колики трошкови промене пословне банке?

Клијенти који одлуче да промене банку код нас немају већих проблема и трошкова око самог затварња рачуна.
racun banka, Tanjug
Фото: Tanjug

Међутим, пре него што напусте стару банку и пређу у ону која им нуди боље услове, морају код претходне финансијске куће да измире све обавезе. То значи да морају да врате, све до у пару с каматом, дозовљени минус ако су га користили. Исто важи и за обавезе по платним картицама. Морају се измирити сви рачуни. Уколико је клијент од банке добио чекове које није попунио, мора да их врати. Што се тиче чекова који су још као обезбеђење код трговаца, они морају да прођу па тек онда клијент банци може да каже збогом. Кредит не мора да враћа, али административна забрана и редовно плаћање остају као обавеза.

Као и отварање рачуна, клијента ни гашење не кошта ништа, предвидео је Закон о заштити финансијских услуга. Банке ипак не воле кад клијенти одлазе. О томе др Александар Васиљевић с Факултета за правне и пословне студије „Др Лазар Вркатић” у Новом Саду каже:

– Што је у једној банци више рачуна, то је и већа могућност да неко од клијената узме кредит или се задужи путем картица, односно чекова – објашњава он. – Зато банкама то одговара. Ако се не плаћа затварње и отварање рачуна, има трошква за одржавање. То банакма доноси приход, а око вођења рачуна баш и немају обавеза – готово све све је препуштено рачунарима.


Најчешћи разлози за одлазак

Најчешћи разлози због којих клијент мења банку је повољан кредит, и то често за рефинансирање: мања камата, дужи рок отплате, па самим тим и нижи трошкови, сасвим су довољан разлог. Осим тога, и у редовној понуди, без рефинансирања, банке својим клијентима дају проценат или два нижу камату. Уштеда увек добро дође па многи одлуче да у банци код које ће се задужити за кредит отворе рачун јер им је трошак који ће око њега имати мањи од уштеде коју им омогућава нижа камата.


Колико у Србији има клијената банака с два или више рачуна, тешко је рећи, тек, подаци Кредитног бироа Удружења банка Србије кажу да је код нас отворен 7.396.581 рачун, а корисника је 4.926.423. Одржавање рачуна у Србији месечно износи од 150 па до 400 динара, зависно од картица, минуса које се уз то добијају… Ипак, већина банака има пакете који се наплаћују између 300 и 350 динара. На месечном нивоу и није трошак, али на годишњем је то за наше услове лепа сума – око или мало преко 4.000 динара. Зато рачун преко којег се не прима плата, не користе минуси и картице и који је отворен само због кредита, треба затворити. У већини банака то је процедура од петнаестак минута ако су све обавезе испуњене.

Д. Вујошевић

EUR/RSD 117.1527
Најновије вести