Значај економских целина на укупне прошлогодишње привредне резултатеје такав, указао је Лучић, да 20 највећих остварује 53,3 одсто укупног нето добитка свих целина и носи 15 одсто укупне српске привреде.
– Позитивно је што је прошле године благо повећан обим укупне пословне активности економских целина и што су оне на укупном нивоу пословале профитабилно – објаснио је Лучић. – Њихов позитиван нето резултат био је лане 31 одсто мањи у односу на 2017. годину, а раст пословних прихода од око четири одсто мањи од раста укупне привреде.
Прошле године највеће групације у Србији биле су „Делта холдинг”, ИМ „Матијевић”, „Коефик”, „МК група” ДОО Београд и „МК холдинг” ДОО Београд.
Домаће фирме расту спорије
Поводом објављивања специјалне едиције економског месечника „Бизнис-финансије” с ранг-листом 150 највећих предузећа у Србији у 2018/2019. години, указано је на то да потенцијал за додатни раст српске привреде у развоју домаћих фирми постоји. Истакнуто је да је потребно подржати развој малих и средњих предузећа, које су здрав део домаће привреде, вуку највише, али расту спорије и још увек су премале.
У исто време, лане је најуспешнија економска целина у Србији била „Нафтна индустрија Србије”, која је прва по оствареним приходима и добити, на другом месту је новооснована економска целина „Ал Дахра Србија”, која је исказала добитак од 12.180 милиона динара. На трећем месту је „Телеком Србија”, с пословним приходом од 120.070 милиона динара, који је једнак као и у 2017. години, и нето добитком од 12.308 милиона динара, који је петину мањи него у 2017. На четвртом месту је „Теленор”, који је лане на нивоу целе групе увећао добит 4,5 одсто, на 9.337 милиона динара.
Љ. Малешевић