Шта Европа, осим тоалет папира, купује током пандемије

БРИСЕЛ: Криза изазвана пандемијом вируса Ковид-19 није променила само друштвене и радне навике Европљана, већ и њихове навике у исхрани и куповини.
toalet papir
Фото: pixabay.com

Према писању бриселског портала Политико не ради се само о тоалет папиру већ и о намирницама, па је тако у Италији повећана потражња за пакованим мандаринама, у Француској за пилећим кобасицама, а у Великој Британији потражња за контервираним месом.

Како се наводи, на основу података из малопродајних трговина у те три земље, повећала се потражња за храном са дугим роком трајања, а људи су почели више да троше у супермаркетима него пре кризе.
У све три земље почетком марта повећана је куповина производа од папира, за негу и паковане хтане.

Ипак, постоје и категорије хране које су претрпеле губитке, па је тако у Француској и Италији опала продаја козметичких производа, а у Великој Британији и Италији опала је продаја робе категорисане као општа роба.

Како се наводе, ове промене у потрошњи купаца извршиле су велики притисак на ланац снабдевања храном, а то није прошло непримећено код политичара, тако да су министри пољопривреде из земаља чланица ЕУ прошле недеље разговарали о променама у обрасцима потрошње.

Они су закључили да је дошло до значајног смањења куповине вредних производа попут вина, рибе, цвећа за које су навели да је потпуно пропало, док је потражња за намирницама попут пиринча, тестенине, јаја, конзервиране хране, дуготрајног воћа и поврћа значајно порасла.

Портал наводи да је у Европи порасла продаја алкохолних пића, сем у Француској где је до 8.марта забележен пад продаје за око четири одсто у односу на исти период прошле године.

Подаци из Италије показују да је опала куповина шампањца за чак 53 одсто у односу на исти период прошле године, али је зато за 14 одсто порасла куповина пива.

Такође, у Италији политички лидери заговарају куповину домаћих производа како би се подстакла куповина домаћих производа, тако да је продаја домаћих вина порасла за 13 одсто, а за 14 одсто опала куповина страних вина.

Опала је продаја и дечијих ужина, које су се обично куповале док су школе радиле, али и продаја рибљих оброка, ароматизоване воде и замена за сир за веганске оброке.

За 33 одсто порасла је продаја пилећег меса, продаја телећег и коњског меса се смањила за чак 64, однсоно 62 одсто, док је потрошња зечијег меса порасла чак четири пута у односу на исти период прошле године.

Током карантина, грађани су почели више сами да пеку, па је тако продаја брашна и квасца порасла три пута.

Према извештају ИРИ-а и БЦГ-а, подаци показују да су залихе почеле да се гомилају 16. фебруара у Италији, односно 23. фебруара у Француској, што је много пре него што су земље почеле да уводе мере социјалне дистанце.

У недељи која се завршила 8. марта у Француској за 70 одсто је порасла потрошња пиринча и тестенине.

Ипак, највеће повећање продаје у целој првој недељи марта у европским земљама односи се на заштитна средства, попут алкохола чија је продаја у Италији повећана за 247 одфсто, а бележи се и двострука потражња за хигијенским марамицама, рукавицама и средствима за дезинфекцију.

Током тог периода у Француској је повећана продаја апотекарских производа попут топломера, сапуна за купање и марамица за чишћење, док ње У великој Британији удвостручен апотражња за средствима за чишћење и за личну хигијену.

С друге стране опала је продаја мушких и женских парфема у Италији, као и маказица иу воска за депилацију, али и кармина и средстава за негу тела.

EUR/RSD 117.5801
Најновије вести