Редитељ и продуцент Даре: Неоснована оптужба Србљановић за плагијат

БЕОГРАД: Редитељ и продуцент филма ''Дара из Јасеновца'', Предраг Гага Антонијевић и Макса Ћатовић, саопштили су да је позната драматуршкиња Биљана Србљановић без икаквог основа оптужила сценаристкињу Наташу Дракулић да њен сценарио није оригинално дело, наводећи да је у питању покушај блаћења филма и Дракулићеве.
g
Фото: Tanjug (Jutjub/ printskrin)

У саопштењу и отвореном писму Антонијевића и Ћатовића наводе да је професорке драматургије с београдског Факултета драмских уметности недавно на друштвеним мрежама оптужила своју бившу студенткињу Дракулић да њен сценарио за филм “Дара из Јасеновца” има извесних сличности са сценаријом “Дјеца Козаре” Арсена Диклића.

Додају да је Србљановић изнела тврдњу да се тиме јасно указује да сценарио од Дракулићеве није оригинално дело, наводи се у писму и подсећа да је Србљановић била асистент професору Филипу Давиду у време када је Дракулић студирала, дакле била је предавач сценаристкињи филма “Дара из Јасеновца”.

Тај покушај блаћења филма и Наташе Дракулић је заснован на апсолутним неистинама пласираним у јавности било да је из незнања професорке Србљановић или њених других, свакако нечасних намера, пишу Антонијевић и Ћатовић.

Истичу да је сценарио за филм “Дара из Јасеновца” аутентично, оригинално дело, базирано на историјским чињеницама, личностима, догађајима, као и сведочењима преживелих логораша.

Ниједна прича о Јасеновцу се не може испричати, а да се те историјске истине и личности не дотакну, и оне нису ничије ауторско власништво, већ део колективног сећања о страдању новомученика у Јасеновцу, истакли су у писму.

Додају и да је очигледно да професорка Србљановић за разлику од Наташе Дракулић, није хтела или није стигла да се упозна са сведочењима Ђорђа Милише, Егона Бергера, Драгоја Лукића, Драгутина Ћургуза, Миленка Вигњевца, Милана Бастаића, Николе Николића и многих других.

Да јесте стигла, не би транспорт жртава возом у Јасеновац, начин пријема у логор, убијање србосеком, појаву Дијане Будисављевић, улоге часних сестара у католичењу српске деце, постојање и ''чишћење болнице'' пред долазак инспекције, хрваћење и облачење у усташке униформе српских дечака - приписивала ауторству и оригиналној креацији Арсена Диклића, додају редитељ и продуцент.

Они подсећају да је редитељ Лордан Зафрановић још у јуну 2020. тужен због личних увреда редитеља и клевета да је сценарио филма “Дара из Јасеновца” плагијат текста “Дјеца Козаре”.

Зато ће познати редитељ ускоро имати прилику на суду да одговара за све своје оптужбе, а придружиће му се, како додају, ''''и неке новине и појединци који су злонамерно ширили стручно” мишљење професорке Србљановић.

Немамо никакве сумње да ће се ''Дара из Јасеновца'' на суду одбранити од ових подлих и све више политичких напада, а и без суда ''Дара'' се већ сама одбранила јаком емотивном реакцијом вишемилионског гледалишта у Србији, Републици Српској и Црној Гори. Очигледно то и највише боли неке београдске кругове који би волели да овај филм никада није ни снимљен, написали су Антонијевић и Ћатовић.

Они су, поред осталог, упитали Србљанобић, ''чему њена исхитрена жеља за јефтиним сензационализмом по цену наношења тешких увреда њеној студенткињи и потом бекство са сарајевског Н1 кад је требало да се с њом суочи''.

Ми одговор на то тренутно не знамо, али ће се утврдити. Међутим, оно што је већ сада апсолутно јасно је да сте као професор ФДУ пали на најважнијем испит, а то је испит из морала, закључили су Антонијевић и Ћатовић.

EUR/RSD 117.1262
Најновије вести