Ако је велики број, управо „инфлација“ музичких такмичења у различитим инструменталним и певачким дисциплинама и старосним категоријама градског, општинског и републичког нивоа која су се одвијала овог пролећа, вероватно учинио да се смањи интересовање за новобечејско надметање (па се прилив учесника свео на кандидате из Зрењанина, Новог Сада, Суботице и Сомбора и само две сопранисткиње с београдског Факултета музичке уметности), остаје питање малог занимања некада много бројније пубике, па су млади такмичари наступали углавном пред жиријем и неколицином колега и пријатеља.
Слаба посета је тим упитнија јер је познато да је већ прво певачко огледање одржано на Трећим обзорјима 1995. показало висок ниво, а од бројних изванредних учесника, одмах, управо „катапултирало“ на оперску сцену данас светски славног баритона Жељка Лучића, а на наредним Данима Јосифа Маринковића (свакако укључујући и њихов интерпретативни допринос, такође бијенално замишљеном Позивном композиторском конкурсу за нову соло песму на истој манифестацији), подједнако открио и низ будућих, данас истакнутих уметника домаће и међународне оперске и концертне сцене. Међу њима су баритони Васа Стајкић и Владимир Андрић, тенор Дејан Максимовић, мецосопрани Наташа Јовић Тривић, Александра Ангелов, Виолета Срећковић и Јелена Кончар, сопрани Данијела Јовановић, Снежана Савичић Секулић, Софија Пижурица, Ана Станковићм и Весна Марковић Ђурковић и многи други.
Надајући се да ће и неки с овог десетог по реду новобечејског Отвореног такмичења соло певача у склопу 31. Обзорја на Тиси, ако се правилно даље развијају и буду имали среће (која је итекако важна), у будућности остварити пажње вредне каријере, наводимо имена оних најуспешнијих, чије су квалитете у овом тренутку школовања (јер се ради о узрасту широког распона, од почетника до студената завршних година) препознали и оценили чланови стручног жирија у саставу Милица Стојадиновић, Анета Илић и Катарина Симоновић Иванковић (професорке на катедрама за соло певање високих музичких школа Новог Сада, Београда и Ниша), Жељка Милановић, диригент и професор Академије уметнности у Новом Саду и Мирољуб Аранђеловић Расински, композитор.
Свих 19 такмичара распоређених у 4 категорије од којих је друга садржала две етапе, добило је награде, неке у овом тренутку, рекли бисмо стимулативне, које свакако предвиђају обећавајући вокални технички развој оних најмлађих. У Преткатегорији су додељена два прва одличја најмлађим учесницама Сари Тодорић (2007) и Алис Даниел (2005), у Првој А категорији по једна прва и друга и две треће награде у дисциплини женских, те једна друга Слободану Данчуловићу из сомборске школе „Петар Коњовић“ (класа Силвије Минее), као мушком гласу. За успех у Првој Бе категорији додељене су две прве, три друге и једна трећа, а другом мушком такмичару на целом надметању, Александру Керлети (ученику Ане Алексић Шајрер из зрењанинске Музичке школе „Јосиф Маринковић“) који је пленио чистоћом интонације и преданошћу извођења, друга награда.
Мали простор не дозвољава да наведемо имена свих учесника (па и новчаних и специјалних награда, попут уметничких слика), као ни школе и класе из којих су потекли, а што би било неизоставно и клавирске сараднике немерљивог доприноса (поред свих, веома добрих и већ познатих, откриће је био Стефан Јанчић кога смо први пут чули), те у овој прилици бележимо још успех пет такмичарки из најстарије, програмски најсложеније и најзахтевније, Друге категорије. Сандра Стојадинов и Снежана Танасковић освојиле су трећу награду (Стојадинова и новчани износ, због већег броја бодова), а другопласирана Катарина Катанић, дивно обојеног драмског сопрана, другу. Две равноправне прве награде заслужиле су префињена сопранисткиња Андриана Спасојевић, у професионално - уметничком смислу и најостваренија и најзрелија такмичарка и Александра Коцић, прекрасног колоратурног мецосопрана великих могућности и снажне изражајности, која је проглашена и лауреатом целог такмичења.
Веома важне су и специјалне награде, од којих је она, од почетка установљена, за најбоље извођење соло песме Јосифа Маринковића, припала Васкрсији Ковачевић за заиста доживљену интерпретацију песме Градином злато ходило, а веома емотивно је било и њено извођење песме Срећа Вере Миланковић. За све који су их препознали, посебан утисак и драж пружила су управо од реда самосвојна представљања соло песама написаних за десет досадашњих Позивних композиторских конкурса, које су постале обавезни део такмичарског репертоара Прве Бе и Друге категорије. Најбољу оцену жирија у приказаном избору остварења Мирољуба Аранђеловића Расинског, Димитрија Големовића, Светозара Саше Ковачевића, Јоване Филиповић, Зорана Христића, Дејана Деспића и поменуте Миланковићеве, понело је динамички истанчано и надасве сензибилно тумачење раритетне Сете Станка Шепића, које је Андриани Спасојевић донело, поред официјелне прве, и специјалну награду.
Марија Адамов