НА ТРЖИШТУ СЕ ПОЈАВИЛА НОВА БАРБИКА! Има хроничну болест и шаље важну поруку деци која имају исти проблем
У „Мателовом“ асортиману последњи новитет је барбика са дијабетесом типа 1 која има монитор за праћење нивоа глукозе и инсулинску пумпу.
Жеља произвођача популарне лутке је „да омогући већем броју деце да виде себе“.
У филму Барби Грете Гервиг, Барбиленд је уточиште једнакости и разноликости. Али иако те лутке постоје од 1959. године, тек је 2019. године произвођач „Мател“, почео да продаје барбике са одређеним физичким недостацима, односно различитостима.
„Мател“ је сада лансирао своју прву барби лутку са дијабетесом типа 1, најновији додатак асортиману за који из компаније наводе да треба „да омогући већем броју деце да виде свој истински одраз и да подстакне игру луткама које имају особине изван животног искуства детета“.
Дијабетес типа 1 је аутоимуно стање где тело напада и уништава ћелије у панкреасу које производе инсулин. Често се дијагностикује у детињству, а пацијенти морају да прате ниво глукозе и узимају инсулин сваки дан.
Нова барбика је дизајнирана у партнерству са глобалном непрофитном организацијом за дијабетес типа 1 Breakthrough T1D.
Лутка носи монитор за континуирано праћење нивоа глукозе (CGM) на руци како би лакше управљала својим стањем, а да би га одржала на месту, користи (барби-ружичасту) медицинску траку у облику срца.
Барбика такође носи мобилни телефон са CGM апликацијом која јој помаже да прати ниво шећера у крви током дана.
Лутка носи и инсулинску пумпу, што јој омогућава аутоматско дозирање инсулина по потреби, и држи торбу довољно велику за све неопходне ствари, попут грицкалица које би јој могле затребати док је напољу.
Важан корак у инклузији
Најављујући нову лутку, Криста Бергер, потпредседница компаније и глобална менаџерка за лутке, наводи да она означава „важан корак у нашој посвећености инклузивности и репрезентативности“: „Барбика помаже деци у обликовању ране перцепције света, а представљањем медицинских стања попут дијабетеса типа 1, осигуравамо да више деце може да види себе у причама које замишљају и луткама које воле".
„За децу са дијабетесом типа 1 она ће бити снажан узор, славећи њихову снагу и доносећи признање, инклузију и радост у њихову игру", истиче Карен Адингтон, извршна директорка компаније Breakthrough T1D UK.
Прве тамнопуте барби лутке представљене су шездесетих година прошлог века, а хиспаноамеричке лутке осамдесетих, док су многе лутке у каријерама у којима су жене недовољно заступљене додате деведесетих и двехиљадитих. До пре шест година није било барбика са инвалидитетом.
Данас постоји више од 175 различитих изгледа омиљене барбике: са различитим тоновима коже, бојама очију, бојама и текстурама косе, типовима тела и инвалидитетом. То укључује слепу барбику, црну барбику са Дауновим синдромом, лутке са слушним апаратима, протетским удовима и инвалидским колицима, као и барбику са витилигом.
Барбика није једини бренд који се фокусира на разноликост. „Лоти“ има лутке са Дауновим синдромом и аутизмом, док „Лего“ продаје разне мини-фигуре са физичким инвалидитетом.
„Репрезентација је важна – посебно у детињству. Видети барбику са дијабетесом типа 1 помаже у нормализацији стања, смањењу стигме и показивању деци да нису сама. То је позитиван корак напред у изградњи самопоуздања, инклузије и разумевања живота са дијабетесом", нагласио је Арјун Панесар, оснивач и извршни директор diabetes.co.uk.