окоТВоко: Огласна математика

Регулаторно тело за електронске медије поднело је захтев за покретање прекршајног поступка против ТВ Пинк и одговорног лица, због тога што је у телевизијском програму направио чак 376 прекршаја Закона о оглашавању, и то само у марту ове године.
Ivana Vujanov Nova fotka
Фото: Dnevnik.rs

Иста судбина задесила је и Хепи ТВ, с тим да су они били мало блажи. Према подацима РЕМ-а, у марту су само 243 пута прекршили исти Закон о оглашавању.

Према образложењу, Пинк је највише правио прекршаје прикривеног оглашавања у емисијама Жикина шареница, Премијера, и у ријалитију Задруга, емитујући крупне кадрове производа који се рекламирају и истичући њихове квалитете, што је забрањено по Закону о оглашавању. Пријава је на тапет ставила и емисије Амиџи шоу, Ново јутро, Пинкове звездице и Кућа од срца, где смо такође гледали рекламирање производа емитовањем крупних кадрова, кажу у РЕМ-у, а то чини отприлике половину прекршаја. Друга половина односи се на незаконито дугачке рекламне блокове или блокове без обавезне одјавне шпице, као и емитовање ТВ продаје као посебне емисије унутар друге емисије, што је рађено у наведеним емисијама, али и у Магазину Ин. Посебна посластица је пречесто емитовање рекламних блокова, који се могу емитовати само на целе емисије после 30 минута. То значи да се блок реклама може емитовати једном у емисијама дугим до 60 минута, а рекламе не смеју заузимати више од 20 посто емитованог времена.

ТБ Хепи је, с друге стране, директно позивао на куповину производа, и то у емисији Боља земља, кажу у РЕМ-у. Крупно је кадрирао рекламне производе у Паровима, После ручка, Ћирилица, Прело у нашем сокаку, Голи живот и Рано јутро. Попут комерцијалних комшија, и Хепи је чешће од прописаног емитовао рекламне блокове или су они заузимали више од 20 посто емитованог времена. Такође, ТВ продају укључили су у емисије Боља земља, Добро јутро, Србијо и Рано јутро. Били су и инвентивнији, па су спонзоре рекламирали емитујући спотове, иако је Законом предвиђено да слика спонзора мора бити непокретна, а то су чинили редовно и у информативном програму.

Према одредбама Закона о оглашавању, казне се крећу од 300.000 до два милиона динара. Када се зна да секунд рекламирања у ударним емисијама кошта између шест и десет хиљада динара, јасно је да се челницима, али и одговорним који су такође обухваћени овом пријавом, итекако исплати да крше Закон о оглашавању лево и десно и споља и изнутра, знајући да ће пар минута огласа у ударно време надокнадити изгубљен новац.

И док би био ред поздравити РЕМ на буђењу из дугог, медвеђег сна, било би још лепше кад би ова прва ласта била истински знак да ова институција почиње да ради свој посао. Кад смо већ код фауне, мислим.

Ивана Вујанов

EUR/RSD 117.5248
Најновије вести