OкоТВоко: Премотај и прескочи оглас

Када је пре скоро деценију компанија СББ на наше тржиште увела опцију одложеног гледања, нико није могао ни да претпостави да ће тренд гледања у сопствено време по сопственом избору постати толико популаран, да су ергови корисници начинима на који користе ову опцију далеко превазишли почетну идеју.
Ivana Vujanov Nova fotka
Фото: Dnevnik.rs

А она је била да пружи могућност гледаоцима да сниме одређени филм или емисију или је одгледају касније, ако су из неког разлога пропустили њено оригинално емитовање.

За све је криво тржиште. Оно је, наиме, увођењем конкуренције у виду МТС-ове ИПТВ платформе, опасно подигло улоге, па су додатне опције постале јефтиније и тиме приступачније већем броју корисника, а целој причи погодовало је и концентрација становништва у градове, што је у многоме олакшало посао умрежавања већег броја корисника у кабловско-дистирбутивни систем. Тако у Новом Саду број оних који за гледање телевизије користе сет-топ боксове и соне антене одговара нивоу статистичке грешке, а слично је и у свим већим градовима Србије. И на селима је постало нормално да имате неку од комбинација интернет-телевизија-фиксни-мобилни телефон, а уз ове пакете сад иду и бројне додатне опције – па и она о одложеном гледању програма.

Чему служи опција „погледај касније“ у Србији? Највише за прескакање огласа, показала су нека истраживања, урађена анкетама на друштвеним мрежама. Без обзира на настојање учесника да у њима покажу духовитост, довољан број анкетираних гарант је праве слике српске медијске сцене. Дакле, без обзира на то што се телевизије напрежу да игноришу Закон о оглашавању, пробијајући задате минуте за емитовање огласа по сату програма, и што се рекламе за прашак деру са звучника као комшијске мачке у фебруару, гледаоци су показали да су спремни да завуку руку дубље у џеп, само да би елиминисали вечно иритирајуће лажно одушевљене гласове који им нуде лекове за потенцију, стамбене кредите и фарбе за кречење.

У то име многи иду тако далеко да, по сопственом признању, чак и вести гледају одложено, чак и ако су тек једном прекинуте рекламом за прашак за веш или инстант супом. Прст на даљинац и вози, убрзавај кадрове док се иритантне слике не повуку из видног поља, порука је гледалаца која би морала да забрине оглашиваче. Јер, број оних који морају да претрпе рекламни блок јер их мрзи да устану и скувају ручак, простру веш, ураде домаћи и оду до радње, опада геометријском прогресијом, а све је више оних који рекламе гледају само кад је у биоскопу „Ноћ рекламождера“, да виде јесу ли шта пропустили.

Следећи корак, кажу ИТ стручњаци, јесте подкаст емитовање и гледање специјализованих емисија преко Јутјуба и других јавних канала, и то преко мобилних телефона, у покрету. Иако и ту има рекламирања, оно је сведено на десетак секунди, везано само за један клип и још увек не нервира толико да се потражи нека од екстензија која ће их привремено „убити“. Да ли ће оглашивачи успети да се озбиљно убаштрају и у ове воде показаће наредни месеци, када се очекује експанзија подкаст и емисија на каналу. Како ће се притом снаћи законодавство, пошто на нету још увек владају закони јачег и гласнијег, тек ћемо видети. Што се мене тиче, за одмор од „афричких шљива“ и сличних занимација спремна сам да платим динар више. Или да притиснем премотавање на даљинцу и гледам како госпође нестају у диму етра. Заслужиле су.

Ивана Вујанов

EUR/RSD 117.2038
Најновије вести