„Дневник” на лицу места: Излет у моћни Франкфурт

У Немачкој се степен пандемијских мера готово на дневном нивоу прилагођава актуелним корона бројкама, те одлазак на било какво путовање незамислив је без претходне провере стања на одредишту, због чињенице да је по дневном приливу заражених од короне на врху лествице.
н
Фото: Бојан Харновски

На излет у Франкфурт одлазимо у време када инциденција, односно, број заражених короном у протеклих седам дана на 100.000 становника, ових дана износи преко 400, те важи такозвано 2Г правило, које подразумева приступ већини места искључиво вакцинисанима или онима који су прележали ковид.

Културни и забавни садржаји углавном подлежу правилу 2Г плус, када је додатно потребан и негативан корона антигенски тест, не старији од 24 сата. У малом граду са обале Рајне на југозападу Немачке, у савезној држави Баден Виртемберг, већ осетно испражњене угоститељске објекте и бутике, додатно је опустошила неопходност додатног корона теста, што само појачава сивило хладне зимске свакодневице. У таквим условима, право је освежење када нас обавезе нанесу на кратко путовање у мање рестриктивне крајеве.

Франкфурт је моћна варош, главни град савезне државе Хесен са око 700.000 становника, пети је по величини у Немачкој. Један је од главних финансијских центара и саобраћајних чворишта Европе, а свакако представља и један од најфреквентнијих градова, чак и у јеку актуелног таласа пандемије.

Божићни вашар, организован на више места у граду, најмасовнији је у историјском језгру града Ромерберг, на којем се налазе и Франкфуртска царска катедрала и Павлова црква. Китњасти трг употпуњују светлуцаве дрвене кућице из којих се шире пријатни мириси куваног вина и зимских ђаконија.

Фото: Бојан Харновски

Панорамом града доминирају небодери у пословној градској четврти са друге стране реке Мајне, чинећи савршен контраст барокној и класицистичкој архитектури. Франкфурт још од половине прошлог века претендује изградњи солитера. Поред Гетеовог музеја и највећег сајма књига на свету, франкфуртски пословни небодери су у међувремену постали део туристичке понуде.

Када је пословни центар „Мајнска кула” изграђен 1999. године, био је то први небодер у Европи потпуно обложен стакленим површинама. Висине је 200 метара, а на последњем 56. спрату налази се популарни видиковац.

Фото: Бојан и Наташа Харновски

Улазница на видиковац кошта девет евра, а за улазак је такође потребно издвојити минимум сат времена чекања. На монитору испред улаза, туристи могу пратити стање попуњености капацитета видиковца у складу са пандемијским мерама.

Неодвојиви део празничног расположења, мега снижења у пуним бутицима и тржним центрима, не изостају ни ове године. Док је већина позоришних представа отказана, у познатој шопинг променади „МyЗеил”  у центру града, млади стоје у реду за бесплатни корона антигенски тест како би, осим куповине, вечере или пића уз живу гитарску свирку, могли погледати и најновији хит Холивуда, филм „Гучијеви”.

Цена карте за пројекцију у биоскопу износи 14 евра. Након 2Г плус провере на улазу, пријатни бармен нас је обрадовао рекавши да маске унутар биоскопа нису обавезне као у остатку шопинг центра, где је приступ могућ и уз „обичну” 2Г проверу. Госте биоскопа поред љубазног особља, може одушевити и бесплатно пиће добродошлице и послужење грицкалица и пића у удобним фотељама пред филмским платном.

На повратку у хотел, сусрет са групицама младих у ноћном изласку одаје утисак да живот тече својим уобичајеним током, али уз нове неопходне реквизите - маске, ковид сертификате и легитимације на готово сваком кораку.

Наташа Харновски

EUR/RSD 117.1627
Најновије вести