ШТА  АКО СЕ НАЂЕТЕ У КОНТРАСМЕРУ НА АУТО-ПУТУ? Из Саобраћајне полиције кажу ОДМАХ УЧИНИТЕ ОВО

После трагедије на ауто-путу "Милош Велики", стручњаци из Саобраћајне полиције изнели су неколико решења којима би се спречила вожња у контра смеру.
1
Фото: Youtube Printscreen

Несрећа у којој је Дејан Ј. (51) погинуо која се догодила пре два дана на ауто-путу "Милош Велики" код петље Јаково, у смеру ка Београду, када се, крећући се у супротном смеру, закуцао у "хјундаи" и одмах потом запалио. Том приликом повређени су његов сувозач који је на реанимацији и жена која је возила други аутомобил. Она је, срећом, свесна и комуницира.

Није познато да ли је у питању изазов са ТикТока,  својеврсни "српски рулет" који с времена на време играју они жељни пажње, или је једноставно возач грешком ушао у супротни смер.

Саговорници "Блица" одговарају да свакако не треба учинити оно што је, с намером или незнањем, учинио погинули возач "пунта", да уђе и настави вожњу најбржом траком.

"Возач који се нађе у супротном смеру одмах треба да укључи сва четири жмигавца и да покуша да на најбезбеднији начин пређе у зауставну траку. Међутим, сем његовог поступања, веома је битно да и возачи који наилазе ка њему такође укључе сва четири жмигаваца и тако упозоре оне који се крећу иза њих да се на путу дешава нешто неуобичајено и да започну кочење. Када на тој деоници сви успоре, могуће је да возач који је возио у супротном смеру и сад је у зауставној траци, направи полукружно окретање и нађе се у правом смеру", каже Дамир Окановић.

Стручњаци имају два предлога која би допринела да се вожња у супротном смеру на ауто-путу не заврши сваки пут несрећом и то најчешће оном са трагичним исходом.

"На сва места где се рачва петља и где је могуће завршити у супротном смеру, потребно је ставити велике знакове са натписом "СТОП-Погрешан смер", какви постоје на ауто-путевима у региону. Следеће је што хитније успостављање система детекције возила која се крећу у погрешном смеру, уз помоћ којег ће се онда возачима на ЛЕД порталима исписивати да не користе одређену траку, јер се у њој налази неко ко им иде у сусрет. Исто обавештење може се емитовати преко радио сигнала за возила која поседују ТА систем, а већина их данас има", кажу саговорници из Саобраћајне полиције

Због сигнализације, "Милош Велики" је жртве однео и пре него што је отворен. Наиме, 2017. су на делу тада неотвореног ауто-пута између Лајковца и Уба погинуле две особе из "мерцедеса" немачких регистарских таблица који се закуцао у бетонску баријеру на крају до тада изграђене деонице. Преживели возач крећући се из Лајковца за Београд пратио је путоказ, који га је навео на неотворену деоницу ауто-пута, немајући појма да он још увек није у функцији.

На друштвеним мрежама у току је расправа о томе како је уопште могуће укључити се у погрешан смер. Ово је један од начина, поручују.

 

EUR/RSD 117.1205
Најновије вести