Помоћним мостовима до новог моста преко Дунава

НОВИ САД: "Коридори Србије", као номинални инвеститор новог моста преко Дунава у продужетку Булевара Европе у Новом Саду, поднели су пре недељу дана захтев за издавање привремене грађевинске дозволе за изградњу помоћних путева и помоћних мостова Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.
m
Фото: Dnevnik.rs

Претходно су "Коридори" издејствовали локацијске услове за ове радове и то 10. марта, док су потврду пријаве припремних радова за рашчишћавање терена у Сремској Каменици прибавили 18. марта, а на основу привремене грађевинске дозволе од 3. марта. На сремској страни, у Сремској Каменици почели су припремни радови у шта се екипа „Дневника“ уверила јуче на лицу места.

Мада је захтев за привремену грађевинску дозволу још у процедури, по списку обухваћених парцела види се да ће извођач радова и пројектант, кинеска компанија "China Road and Bridge Construction" (ЦРБЦ), за потребе изградње новог моста користити сам шпиц Каменичке аде, водно огледало Шодроша изеђу Аде и Рибарца, као и почетак Рибарског острва, наспрам Бродоградилишта, све до угоститељског комплекса "Аласка барка". На другој обали, помоћни путеви и један од три сегмената помоћног моста, пружаће се дуж саме обале наспрам раскрснице улица Карађорђеве и Милоша Обилића у Сремској Каменици до дела обале наспрам кућног броја 61 у Карађорђевој улици, као и на парцели поред Дунава наспрам раскрснице улица Карађорђеве и Наде Љубојевић Тихе у Сремској Каменици. Наравно, ту су и две парцеле на самом Дунаву између ових локација на бачкој и сремској страни.

Како ће изгледати сама изградња новог моста, може се јасније видети из локацијских услова, потребних за израду идејног пројекта, а у складу с Планом генералне регулације моста у продужетку Булевара Европе у Новом Саду. Горепоменути делови дунавског приобаља биће искоришћени за изградњу привремених саобраћајница и три независна сегмента помоћног моста, који ће пак, бити изграђен од челичне конструкције. Путеви ће бити од туцаника, сем асфалтних делова на прикључењима путу Сремска Каменица - Беочин и улице на Рибарском острву.


Занемарив утицај на животну средину

Како се наводи у Локацијским условима, овакав систем изградње примењен је и при изградњи моста преко Дунава између Земуна и Борче, као и моста преко Саве и Колубаре између Сурчина и Обреновца. Након завршетка изградње привремени мостови ће бити уклоњени, а земљиште враћено у првобитно стање, наводи се у документу Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.

Даље стоји да, због мале фреквенције саобраћаја, утицај на животну средину биће занемарљив, а Министарство заштите животне средине дало је мишљење по којем не постоји законска обавеза за процену утицаја ових радова на животну средину. Своје услове за локацијску дозволу дала су сва јавна и приватна предузећа која имају своју инфраструктуру на овом подручју, као и државни, покрајински и локални органи.


Фото: Dnevnik.rs

Планирано је да се изгради 395 метара приступних саобраћајница, широких пест метара и 838 метара помоћног моста, који ће бити широк седам метара. Два сегмента овог моста биће постављена у низу на бачкој обали и повезана приступним путевима, док ће трећи бити изграђен на десној обали Дунава у Сремској Каменици. Привремени мостови имаће попречне краке како би се радници и материјал допремили до будућих стубова новог моста и неће се налазити на пловном путу.

Фото: Dnevnik.rs

Дефинисан као примарна градска саобраћајница, нови мост биће намењен преласку пешака, бициклиста, аутомобила, аутобуса и теретних возила градских комуналних служби. Нова саобраћајница требало би да има друмску, пешачку и бициклистичку везу са планираним наставком Булевара Европе, булеварима Паријарха Павла и Цара Лазара, улицама Хероја Пинкија и Ива Андрића, планираним наставком Булевара деспота Стефана, односно Улицом 1.300 каплара и планираним наставком Улице Сима Матавуља.

Планирани путеви који би повезивали Рибарац и Каменичку аду такође би требало да имају излаз на нови мост, док би са Каменичке аде на мост могли да се попну само пешаци и бициклисти. На сремској страни мост излази на раскрсницу Карађорђеве улице у Сремској Каменици и пута Нови Сад - Беочин.

Траса моста, вијдукта и приступних путева износи 2,58 километара. Она је издељена у три целине: првих 900 метара од Улице Тоне Хаyића до Улице 1.300 каплара, затим километар и по моста од Улице Тоне Хаyића до десне обале Дунава и последњих 180 метара до спајања са постојећим путевима у Срему, где би требало да се гради двотрачна кружна раскрсница са издвојеним десним скретањем у свим смеровима.


Излаз с Рибарца и Каменичке аде

Планирани путеви који би повезивали Рибарац и Каменичку аду такође би требало да имају излаз на нови мост, док би са Каменичке аде на мост могли да се попну само пешаци и бициклисти.

На сремској страни мост излази на раскрсницу Карађорђеве улице у Сремској Каменици и пута Нови Сад - Беочин.


Између улица Браће Груловић и Тоне Хаџића, на постојећој траси Булевара Европе, требало би да почне успон/силазак с будућег моста, који се у плану, занимљиво, назива Мост Европе. Надвожњак прелази изнад постојеће кружне раскрснице у коју се уливају булевари Патријарха Павла, Цара Лазара и Европе, као и изнад планиране кружне раскрснице са Улицом хероја Пинкија, која ће бити спојена са постојећом кружном раскрсницом на Булевару Европе, као и Улицом Ива Андрића.

Још једна кружна раскрсница планирана је на укрштању улица Лазе Лазаревића, 1.300 каплара и, посредно, Сима Матавуља. Одатле, према Дунаву, планиране су једносмерне рампе које воде на нови мост и са њега, пошто није планирано да возила прелазе одбрамбени насип код Бродоградилишта као до сада, директно преко насипа. На Рибарац и Шодрош биће могуће доћи аутобомилом искључиво силаском с моста на планирану кружну раскрсницу на почетку Рибарског острва.

Нови мост би тако требало да буде повезан двосмерним рампама са Булеваром Европе и једносмерним рампама са улицама Хероја Пинкија, Сима Матавуља и 1.300 каплара, као и Рибарским острвом и Каменичком адом.

Према уговору који је потписан 19. марта у Новом Саду између државе, "Коридора Србије" и Кине, цена изградње новог моста и приступних путева износи 175,5 милиона евра.

Светозар Крстић

Фото: Р. Хаџић и С. Шушњевић

 

 

 

 

EUR/RSD 117.1527
Најновије вести