Секретар Ненад Иванишевић: Туризам доста трпео, први конкурси у марту

НОВИ САД: Крајем прошле године, приликом усвајања буџета Војводине за ову годину, опозиција у Скупштини Војводине критиковала је Покрајинску владу, сматрајући да је за Покрајински секретаријат за привреду и туризам предвидела малу своту, поготово у ситуацији у којој су привреда и туризам због коронавируса. Хоће ли Секретаријат имати довољно новца да помогне тим гранама, питао је „Дневник” у интервјуу др Ненада Иванишевића, који је на челу Секретаријата за привреду и туризам.
v
Фото: vojvodina.gov.rs

Буџет Секретаријата је у односу на претходни период увећан безмало 66 одсто, што представља значајан помак приликом креирања нових концепата подстицајних средстава која ће, путем конкурса у 2021. години, бити усмерена на кључне, стратешке пројекте будућих корисника, међу којима ће се овога пута у већем броју наћи локалне самоуправе, а преко њих и локалне туристичке организације, иновативна, креативна економија, грађевинска индустрија, производни и извозни програми, домаћа производња, каже др Иванишевић.

У шта ће се конкретно улагати?

Улагаће се знатно више и у нове туристичке, капиталне пројекте, а ревитализоваће се и поједини пројекти који су у једном тренутку стали, попут пројекта „Најбоље из Војводине”, који гарантује квалитет производа уз ознаку географског порекла.

Осим тога, Секретаријат има намеру да у делокруг свога рада, где ресурси и надлежности то допуштају, значајније укључи и академску заједницу и Универзитет и на тај начин креира спону између науке и привреде, при чему ће се научна заједница подстаћи на то да формира сопствене програме намењене превасходно привреди и њеним потребама и потребама њених грана, попут туризма, као и тржишта рада.

Чињеница је да је новца увек мало за све оно што желите да постигнете, а да свима на самом крају, као исход, буде добро. Ипак, гледајући с аспекта своте која је доступна Секретаријату, тачније око 400 милиона за привреду и туризам и око 40 милиона за област запошљавања, повећање може представљати заиста велику разлику у односу на претходни период.

Који су приоритети Секретаријата?

Међу приоритетима, на самом почетку мандата, било је неопходно успоставити и учврстити мрежу социјалних партнера, с Покрајинским социјално-економским саветом, синдикатима, Туристичком организацијом Војводине, Развојном агенцијом Војводине, Развојним и Гаранцијским фондом АП Војводине, као и Фондом „Европски послови”, с којима планирамо да удружимо средства и капацитете да бисмо што боље и ефикасније помогли привреди, у складу са законом и нашим надлежностима.

Сви наведени социјални партнери Покрајинске владе и Секретаријата су неизоставан део приликом креирања подстицајних мера намењених привреди, туризму и запошљавању, јер постоји спона међу нашим програмским структурама која се може надградити и учинити видљивијом, транспарентнијом и, надасве, доступнијом широј јавности и заинтересованим учесницима будућих конкурса.

Осим тога, Секретаријат жели да се активније укључи у трендове употребе дигиталних технологија, или, популарно речено ,,дигитализације”, али на практичним примерима, што ће значити бољу двосмерну комуникацију с привредом, али и грађанима.


Туризам доста трпео

Како бисте оценили прошлу годину? Обилазите општине, разговарате с представницима локалних самоуправа о плановима, какви су вам утисци?

Читаву годину карактерише свакако пандемија коронавируса, а то је оно што се ни на који начин није могло предвидети почетком године. Стога ће управо сви показатељи и параметри бити условљени актуелном ситуацијом. У туризму је осетан пад броја ноћења страних туриста, који су генерисали значајан финансијски прилив.

С друге стране, успели смо да развијемо домаће дестинације, тако да је, и поред губитка значајног дела прихода, туризам ипак на неки начин приходовао од домаћих туриста. Људи су путовали по својој земљи, откривајући нека места која им до сада нису била позната или су о њима читали само на интернету или у часописима.

У највећем проблему су градски хотели јер су изостала већа окупљања, веће манифестације, али и конгреси, као један од важних елемената туризма у Војводини, посебно у граду попут Новог Сада. Идеја је да управо локалне туристичке организације буду носиоци туризма на локалу, а у сарадњи с кровном Туристичком организацијом Војводине и ресорним секретаријатом улажу у локални, микродестинацијски туризам, који ће, као саставни део мреже локалних туристичких организација у Војводини, представљати озбиљан механизам за привлачење страних туриста, али и домаћих.


Фото: vojvodina.gov.rs

Када ће Секретаријат расписати први конкурс за ову годину и за коју намену?

Први конкурси ће бити расписани већ почетком марта, али ће свакако њиховој објави претходити и најаве путем саопштења за јавност, путем интернет презентације Секретаријата, друштвених мрежа и на инфо-данима које ћемо спроводити заједно с јединицама локалне самоуправе у АП Војводини, уживо, или пак путем онлајн конференција.

Покрајински секретаријат ће, у сарадњи с „Телекомом Србија” за АП Војводину, отворити и бесплатну телефонску линију за све заинтересоване који желе да конкуришу, да би се, поптуно бесплатно, једним позивом, информисали о свему у вези с конкурсима Секретаријата.

Фото: vojvodina.gov.rs


Значајан одговор државе на поблеме у привреди

Говорећи о проблемима у привреди због ковида 19, Иванишевић истиче зависност са светском привредом и глобалним тржиштем.

Морам да напоменем да је одговор државе био веома значајан и, у неку руку, сачувао је и одржао привредни живот. Све што се протекле године дешавало на светској сцени, а потом и на домаћој, отворило је много проблема, изазова, које је потребно превазићи одговарајућим институционалним одговором, путем финансијских мера, али и оних логистичких, координационих мера, које се односе и на усмеравање привреде на нове, редовне токове који јој могу помоћи да опет пуном тежином стане на своје ноге. Разговарамо с представницима привреде и туризма, са свим релевантним институцијама и организацијама, ослушкујемо шта се на терену дешава и шта су реалне потребе да бисмо изнашли прави одговор, који ће заиста бити од помоћи.


Број ће бити истакнут на сајту Секретаријата и свим његовим страницама и профилима на друштвеним мрежама. То је једна од новена, на коју смо веома поносни. Може много значити предузетницима, посебно онима који желе да покрену сопствени посао. Стремићемо ка томе да туристичку понуду обогатимо иновативним садржајима, што до сада није било присутно у Војводини. Постојеће производе је самим тим неопходно иновирати, а њихов пласман обогатити и дигиталним маркетингом, који досадашњу рекламу путем летака, флајера и слично, баца у заборав.

Туризам је грана која је највише ослоњена на интернет и дигиталне технологије и њен опоравак ће у великој мери зависити управо од способности субјеката да их и искористе. Немогуће је замислити модерног госта без доброг наступа на „ТрипАдвисору”, добрих оцена на „Boookingu”, квалитетног садржаја на друштвеним мрежама и добрих позиција на претраживачима.

Ержебет Марјанов

EUR/RSD 117.1484
Најновије вести