За годину и по обновљено 129 километара пруге у Војводини

На територији Војводине, осим што је у току изградња пруге за возове великих брзина између Старе Пазове и Новог Сада, протеклу годину и по значајна пажња посвећена је обнови железничке инфраструктуре.
с
Фото: Dnevnik.rs

Како кажу у „Инфраструктури железнице Србије”, вредност пројеката који су у поменутом периоду завршени или је њихова реализација у току, износи око 700 милиона евра, док је вредност оних за чији почетак су припреме у току, близу милијарду евра.

По речима портпарола у „Инфраструктури железнице Србије” Ненада Станисављевића, у Војводини је у минулу годину и по реконструисано 129 километара регионалних пруга, у току је реконструкција још 67 километара, а до краја године очекује се ремонт додатних 15,5 км. Вредност тих радова је око 92 милиона евра.

– „Инфраструктура железница Србије” је 31. јануара ове године завршила реконструкцију пруге од Панчева преко Орловата до Римских шанчева, дуге 105 километара, чиме је омогућено да се већ сутрадан комплетан теретни железнички саобраћај с пруге Стара Пазова – Нови Сад, због изградње пруге за велике брзине, преусмери на тај помоћни превозни правац – каже Ненад Станисављевић. – Након реконструкције пруге Панчево – Орловат – Нови Сад, брзина теретних возова на тој деоници од 30 км/сат повећана је на 60, а пруга је оспособљена за брзине од 80 км/сат. Осим тога, повећано је и осовинско оптерећење с 18 тона по осовини на 22,5.     

Фото: Dnevnik.rs
До краја ове године планира се реконструкција регионалних пруга Кикинда – МСК Кикинда (шест километара) и станичних колосека у Футогу, Каравукову, Оџацима и Гајдобри (9,5 км) те на прузи Нови Сад – Богојево, а ових дана почела је санација станичних колосека у Гајдобри

Деоница од Орловата до Зрењанина од 24 километра, како каже Станистављевић, била је у изузетно лошем стању, а просечна брзина возова на њој била је између 20 и 30 км/сат. Понегде су се кретали свега десет км/сат. Током њене реконструкције, која је окончана пре годину, та пруга је оспособљена за брзине од 80 километара на сат, а носивост повећана с 18 тона по осовини на 22,5.   

Фото: Dnevnik.rs

Железничка станица у Сремској Митровици је први железнички објекат изграђен у Србији након завршетка Другог светског рата, подсећају из „Инфраструктуре железнице Србије”

– У току је обнова регионалних пруга Суботица–Сента (38,5 км) и Кумане – Банатско Милошево (28,5 км) – каже Станисављевић, и додаје да се завршетак тог посла, вредног око 26,7 милиона евра, очекује до краја године. – Радови на неелектрифицираној, једноколосечној регионалној прузи Суботица–Сента почели су 1. априла. Та пруга изграђена је 1889. године, а последњи пут ремонтована двадесетих година прошлог века, што значи да безмало стотину година није обнављана. Због тога  је била у лошем стању, а изузетно је значајна јер ће представљати један од алтернативних праваца док се буде градила пруга за велике брзине од Новог Сада до Суботице.

Фото: Dnevnik.rs

На обе деонице, чија реконструкција је почела у јулу, брзина возова биће повећана с двадесетак километара на сат на 80 км/сат у путничком и на 60 км/сат у теретном железничком саобраћају, а носивост пруге на 22,5 тоне по осовини.

Фото: Dnevnik.rs


Положена 23 километра шина за велике брзине

Градња пруге великих брзина између Старе Пазове и Новог Сада, започета 2017. године подизањем вијадукта и копањем тунела у Чортановцима, тече у складу с планираном динамиком. На отвореној прузи између Старе Пазове и Новог Сада положено је већ 23 километра колосека за велике брзине, док је до сада на изградњи тунела и вијадукта завршено две трећине радова. Та деоница треба да буде завршена до краја 2021, а за март наредне године планира се почетак радова на прузи од Новог Сада до Суботице. За ту деоницу у току је израда пројектно-техничке документације.


Станисављевић каже да се до краја ове године планира и реконструкција регионалних пруга Кикинда – МСК Кикинда (шест километара) и станичних колосека у Футогу, Каравукову, Оџацима и Гајдобри (9,5 км) те на прузи Нови Сад – Богојево, а укупна вредност посла је нешто више од девет милиона евра. Санација станичних колосека у Гајдобри је ових дана и почела. Брзина возова и осовинско оптерећење на свим поменутим деоницама биће повећани пошто радови буду завршени. У 2020. години планирана је реконструкција две пруге у Војводини, укупне вредности 34,2 милиона евра. Радиће се на прузи Врбас–Кула–Сомбор (52 км), што ће коштати 20,4 милиона евра и Вршац – Бела Црква (32 км), за шта ће бити издвојено 13,8 милиона евра. Модернизација и електрификација пруге Панчево–Вршац део су новог инвестиционог плана. Вредност тог пројекта је 270 милиона евра и у току је обезбеђивање пара за реализацију.

Зорица Милосављевић


Уређене 23 станице

Предмет реконструкције минулу годину и по биле су и станичне зграде у Војводини. Обновљене су 23 станичне зграде, а вредност радова износила је око 60 милиона динара. Уређене су станичне зграде у Новом Саду, Чоки, Богојеву, Шиду, Перлезу, Сомбору, Сремској Митровици (Железничка станица у Сремској Митровици је први железнички објекат изграђен у Србији након завршетка Другог светског рата), Каравукову, Оyацима и Фаркаждину и за то је издвојено близу 54 милиона динара. Осим тога, „Инфраструктура железнице Србије” уредила је и 13 железничких станица и стајалишта на прузи између Београда и Вршца, за шта је потрошено око шест милиона динара. У истом периоду аутоматизовано је шест путних прелаза на територији Војводине, и за то издвојено око милион евра. Завршени су и пуштени у рад путни прелази у Перлезу, Уздину, Томашевцу и Црепаји. Ускоро се очекује пуштање у рад и путних прелаза „Касарна” у Панчеву и „Стражара 104” у Суботици. У априлу прошле године завршен је „Жежељев” мост у Новом Саду и успостављен редован железнички саобраћај преко њега.

EUR/RSD 117.1415
Најновије вести