ИМА ЛИ ПИЛОТА НА “ТЕСЛИ” ИЛИ СМО ИПАК ДОБРИ: Десет аеродрома с највећим проблемима у јулу

Од почетка јула одложен је готово сваки други лет са овог аеродрома, а врхунац је био прве суботе у јулу када је одложено више од 62 одсто летова.
1
Фото: Pixabay, ilustracija

Авио-компаније се боре да на време или уопште сервисирају редовне летове, јер се носе са недостатком особља на земљи и током лета, док бележе рекордан број путника и растућу потражњу за путовањима која је резултат скоро две године затворених граница и смањеног путовања током највећих таласа пандемије ковида 19.

Ове недеље лондонски аеродром "Хитроу" (ЛХР) најавио је да ће ограничити број путника који могу да пођу са аеродрома од средине јула до средине септембра. Ова најава долази након што су други европски аеродроми, попут амстердамског аеродрома "Шипхол" (АМС), објавили своја ограничења у путничком саобраћају, као резултат дугих редова и масовних кашњења и отказивања летова због којих су аеродроми у проблему.

И са београдског аеродрома "Никола Тесла" од почетка сезоне су одложени, преусмерени или отказани летови због кварова на траци за пртљаг, забране точења горива због лошег времена, штрајкова на европским аеродромима, пожара на грчким острвима. Један од најтежих дана био је 23. јун, када је од 25 полазака "Ер Србије", свега три авиона одлетело ка свом одредишту са мање од пола сата кашњења, како су писали медији. По међународној статистици, он се не налази на листи ни међу најбољим, али ни међу најгорим ваздушним лукама у Европи.

" Током летње сезоне, најчешћи разлози за кашњење су слотови, временске прилике (обустава снабдевања авиона горивом), кашњења приликом доласка у Београд, те чекање трансферних путника", наводе из Аеродрома "Никола Тесла".

Они додају да је београдски аеродром у првој половини године опслужио око 3,3 милиона путника, што је 53 одсто више него прошле године и 26 одсто више него у истом периоду 2019. године. У истом периоду, забележено је 38.286 летова, односно 31 одсто више него прошле године и 15 одсто више у односу на исти период 2019. године.

"Илустрације ради, просечан дневни број путника у јуну износио је близу 25.000, било је 260 летова дневно. Појединих дана јуна, на аеродрому је било за чак 10.000 путника и 90 летова више у односу на исте дане претходне године, а слична ситуације се очекује и у јулу и августу", кажу за РТ Балкан.

Према подацима које је објавио портал "Hoper Media", овог месеца аеродроми у Бриселу, Франкфурту и Ајндховену пријавили су најлошије временске перформансе великих европских аеродрома, са више од две трећине одложених летова, а на Међународном аеродрому у Франкфурту је отказано скоро 8% одлазних летова.

Иако нису доживели тако значајне поремећаје овог месеца и аеродроми у Бергаму (БГИ), Даблину и Мадриду извештавају о 3 до 15 одсто одложених летова и око 2% отказаних при поласку.

На листи аеродрома са најбољим перформансама у јулу на којој су углавном шпански и француски аеродроми, у Мадриду, Малаги, Паризу и Марсеју се види да ни њима у јулу није све текло глатко и да су имали проблема са организацијом. Иако су сврстани међу најуспешније, пријавили су кашњење сваког четвртог или петог лета (од 19 до 24 одсто), а док до 3,4 одсто летова нису реализовали.

Еуроконтрол је издао упозорење на почетку шпица туристичке сезоне и најавио да се очекује око 33.000 дневних летова широм Европе , што је повећање од око 8 одсто у односу на исти период прошле године.

Вили Волш, шеф Међународног удружења за ваздушни саобраћај, рекао је прошлог месеца да су авио-компаније озбиљно забринуте за контролу ваздушног саобраћаја и да је ситуација у јуну била 'много гора него иначе за ово доба године'.

"Имамо хаотичну ситуацију у којој видимо скоро свакодневне штрајкове контроле ваздушног саобраћаја, што ремети саобраћај не само у Француској већ и широм Европе, јер приморава авио-компаније да скрећу руте ка другим земљама", рекао је он.

Телеграф Бизнис

EUR/RSD 117.1527
Најновије вести