Министарство: Нетачне тврдње Удружења лађара, пловидба безбедна

БЕОГРАД: Тврдње представника Удружења професионалних лађара Србије у вези са безбедношћу пловидбе и застарелим безбедносним процедурама нетачне су, паушалне и непотребно узбуњују јавност, саопштило је данас Министартсво грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.
beograd pixabay
Фото: pixabay.com

Министарство је навело да се то посебно односи тврдње изнете у среду да безбедносне процедуре у Србији нису мењане од 1991. године, подсетивши да је Влада Србије крајем 2014. донела нову Уредбу о условима за пловидбу и правилима пловидбе.

На оснОву те урдебе лучке капетаније на дневном нивоу издају саопштења којима се учесници у пловидби обавештавају о свим околностима које имају или могу да имају утицаја на безбедну пловидбу, указало је Министарство и додало да су безбедносне процедуре стално подложне ревизијама и прилагођавају се новим захтевима и ситуацијама.

За пример Удружења професионалних лађара да је у једном тренутку на путничком терминалу било пет крузера, Министарство је оценило да се ради о "непримереној замени теза".

"По претходно постигнутом договору бродарских компанија, путничког терминала и Лучке капетаније Београд, на сат времена је дозвољено тзв. препакивање крузера управо како би се омогућило безбедно искрцавање путника са крузера који су пристигли у приближно исто време", навело је Министарство.

Како се додаје, по налогу Лучке капетаније Београд, одмах по завршетку ове операције дошло је до постављања бродова у дозвољену позицију, односно по три брода узводно и низводно.

"У сваком тренутку током ове операције контрола безбедности пловидбе била је на највишем нивоу, ни најмања врста инцидента није се догодила, као што се ниједан безбедносни инцидент у односу на путничке крузере и путнички терминал у Београду није никада раније догодио", тврди Министарство.

Министарство је указало да се у августу очекује да буде завршена изградња међународног путничког пристаништа у Земуну, чиме ће проблем преоптерећености путничког терминала на Сави у Београду бити решен, као и да су у последње две године отворена међународна путничка пристаништа у Голупцу, Смедереву и Кладову, а у припреми је отварање пристаништа у зони Лепенског вира.

"Све ове активности резултат су управо планског и системског приступа проблемима, а не 'добре воље појединаца'", оценило је Министарство и навело да очекује да ће град Београд у најкраћем могућем року донети одлуку о постављању сплавова како би био решен 15 година стар проблем у зони путничког терминала.

EUR/RSD 117.1776
Најновије вести