Укида се трепћуће зелено на семафору

Трепћуће зелено светло биће укинуто, а семафори који су у надлежности Београда репрограмирани, најављено је из Комитета за безбедност саобраћаја.
d
Фото: Dnevnik.rs

Професор саобраћајног факултета Милан Вујанић у изјави за Танјуг каже да је против тога јер сматра да то није безбедно.

У многим земља света укинута је пракса трепћућег зеленог светла на семафорима, а од недавно је и код нас покренута иста иницијатива. Међутим, мишљења стручњака су подељена. Једни подржавају укидање трептања зеленог светла због тога што возачи често повећају брзину, како би што пре прошли раскрисницу. Други су против јер сматрају да оно представља корисну информацију за предстојеће жуто светло и да трепћуће зелено не треба укидати због неодговорних појединаца. Са тим је сагласан и Милан Вујанић, професор Саобраћајног факултета. Трепћуће зелено помаже возачу да зна да следи промена светала како би се адекватно припремио, каже Вујанић за Танјуг и додаје да предлог о његовом укидању долази од, како каже, нестручних појединаца.

„Не можемо мењати прописе због неодговорности појединаца, свака радња коју предузмете супротно од прописаног је небезбедна, зато је неопходно је да се вози по прописаној брзини. Трепћуће зелено служи нам да проценимо на који начин да реагујемо, да ли да успоримо и зауставимо се или имамо времена да прођемо кроз раскрсницу“, истакао је Вујанић и додао да сваки возач треба да зна да је време између трептаја 1,5 секунди што представља довољно времена, заједно са жутим светлом, да возач на прави начин реагује.

Истраживање саобраћајног факултета у Београду показалода возачи на трепћуће зелено светло почињу убрзано да коче, што доводи до већег броја налетања возила

Вујанић је нагласио да неки возачи заобилазе и спуштене рампе на железничким прелазима што не значи да они не треба да постоје. Увођење семафора настало је због безбедности саобраћаја, како би дало право првенстава пролаза једном правцу у односу на друге, каже он. Главна улога семафора је да спречи изненађујуће ситуације, јер се саобраћајне незгоде дешавају управо онда када се возачи нађу у ситуацији да немају времена да правовремено реагују.

„Важно је поштовати и прописану брзину кретања, која је у Србији од 2009. године смањена са 60 километара на час на 50. У Паризу је она 30, док је у Јапану 40 километар на час“, нагласио је Вујанић.

Ипак, истраживање саобраћајног факултета у Београду показало је да возачи када виде трепћуће зелено светло почињу убрзано да коче, што доводи до већег броја налетања возила, без обзира на то што трепћуће светло траје четири секунде, а жуто три што оставља довољно времена за безопасно пролажње кроз раскрсницу.

Такође, према резултатима истраживања код великог броја возача примећено је и да повећавају брзину која је често већа од прописане, управо због трепћућег зеленог светла.

Анкета која је рађена у склопу истог истраживања показала је да су возачи ипак против укидања трећућег зеленог, па тако чак 73 одсто возача жели да оно остане.

 

EUR/RSD 117.1776
Најновије вести