Куда прођу нови путеви стижу и нове фабрике

Између пет и десет милијарди евра- толико би требало да буде вредан нови инвестициони циклус у земљи, чије је покретање председник Србије Александар Вучић најавио.
autoput srbija, Srbija danas
Фото: Србија данас

Требало би да буде завршен за четири или пет година, а базирао би се на капиталним инфраструктурним пројектима.

Министар финансија Синиша Мали каже да ће инвестициони план, чије је покретање најавио председник Србије Александар Вучић, садржати све пројекте који су важни за квалитетан живот грађана.

Мали је истакао да се на реализацију многих од тих пројеката чекало деценијама.


Пастор: Припремити пројекте

Председник Скупштине АП Војводине Иштван Пастор каже да га инвестиције великог обима које је најавио председник Србије Александар Вучић, у висини до 10 милијарди евра, не изненађују јер макроекономска кретања последњих година отварају могућност за оваква улагања.

„Када се одлучује о томе где ће се инвестирати, то је питање конкурентности. Наравно, да онај ко доноси стратешке одлуке има у виду читаву државу, али тамо где постоје већ израђени планови и пројекти, имаће и већу почетну брзину у улагањима. Тако и Покрајина треба да припреми пројекте за ова улагања“, оценио је Пастор.


„Желимо да завршимо канализациону и водоводну мрежу у целој Србији, заједно са фабрикама за пречишћавање отпадних вода, затим да асфалтирамо локалне и регионалне путеве, да изградимо ауто-путеве и железничку инфраструктуру, што све заједно представља добру основу за даљи развој земље”, рекао је Мали.

Он је додао да ће се међу тим пројектима наћи и београдски метро, истичући да ће сви они допринети расту БДП-а Србије, а самим тим и већим платама и пензијама.

Председник Привредне коморе Србије Марко Чадеж каже да тамо где је развијена инфраструктура, да тамо долазе и инвеститори. Чадеж је рекао да је Србија у протеклих десет година морала прво да дође до стабилне економске ситуације у којој има средства, да би са партнерима из ЕУ могли да се раде велики инфраструктурни пројекти. „Борили смо се са другим изазовима раније- како да смањимо јавни дуг, како да смањимо број незапослених. То су ствари које сте прво морали да решите да би се створили услови да имате новац, као што га сада има у буџету, да можете да издвајате за велике инвестиционе пројекте”, навео је Чадеж.

Желимо да завршимо канализациону и водоводну мрежу у целој Србији, заједно са фабрикама за пречишћавање отпадних вода, затим да асфалтирамо локалне и регионалне путеве... (Синиша Мали)

„То нису само ауто-путеви, није само струјна мрежа. То је и канализација, колектори и пречистачи за воду. То је читав низ који омогућава да нормално можете да функционишете. Тамо где је инфраструктура развијена, тамо су фабрике и дошле. Осамдесет посто од 200 фабрика које су отворене у протекле две године у Србији је уз главне коридоре, са развијеном мрежом локалних путева, дигиталним мрежама, уз све оно што је потребно инвеститору”, истакао је Чадеж.

Љ. Малешевић

EUR/RSD 117.1661
Најновије вести