Модернизује се пут Дунавом од Београда до Бачке Паланке

"Укупна вредност пројеката у водном саобраћају у Србији који се реализују и који су у припреми износи 204 милиона евра",рекла је јуче  министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић.
novi sad dunav, dnevnik.rs
Фото: Dnevnik.rs

Она је у уводном обраћању на Министарској конференцији поводом обележавања 70 година Београдске конвенције и 90. заседања Дунавске комисије „Јачање сарадње у слободној пловидби на Дунаву” истакла да је данас Београд центар водног саобраћаја у Европи.

"Циљеви овогодишње конференције укључују јачање свих облика сарадње, убрзани развој заједничких стандарда пловидбе на Дунаву, повећање безбедности и сигурности тог вида транспорта, као и реализацију инфраструктурних пројеката у складу с европским плановима пребацивања дела саобраћаја на пловне путеве",рекла је Зорана Михајловић.

Додала је да су у припреми и пројекти за даљи развој интелигентних транспортних система у пловидби укупне вредности око десет милиона евра.

"После 22 године, у 2018. смо започели прве радове на уређењу пловног пута на Дунаву од Београда до Бачке Паланке, кроз пројекат који се финансира из ИПА фонда и чија је вредност десет милиона евра", навела је министарка.

Закони и стратегије Србије су, каже она, усклађени с европским, а водни саобраћај чини важан сегмент укупних улагања у инфраструктуру у Србији, која износе 16 милијарди евра, рачунајући све пројекте.Србији су, истиче, потребне нове инвестиције за уређење пловних путева, изградњу нових лука, модернизацију флоте, дигитализацију образовања, унапређење административних процедура, као и за развој интелигентних транспортних система.


Дупло више робе

"Ми смо 2014. имали свега седам милиона тона робе која је превезена Дунавом. Међутим, захваљујући мерама које смо предузели до данас, тај износ је повећан на 10,5 милиона тона у 2017, а наша очекивања су да ћемо на крају инвестиционог циклуса и реализацијом наведених пројеката видети раст на близу 15 милиона тона укупно превезене робе, од чега очекујемо близу девет милиона тона претовара у српским лукама2,казала је министарка Михајловић.


"Инвестиције на којима радимо су основа за даље привлачење инвестиција у водни саобраћај, пре свега из приватног сектора, и кроз различите моделе јавно-приватног партнерства. Вредност потенцијалних пројеката, само кад говоримо о изградњи нових лука, односно лучке супраструктуре, у Београду, Новом Саду и Смедереву износи око 150 милиона евра",казала је министарка. "Део новца за те пројекте је већ обезбеђен из буyета, из грантова ЕУ, као и кроз Оквирни зајам ЕИБ-а за развој речне транспортне инфраструктуре у висини од 100 милиона евра – закључивање уговора се очекује у септембру – а о другим пројектима разговараће се с потенцијалним инвеститорима. Сви ти пројекти – они који се реализују и они који су у плану, треба да омогуће најмање два циља: да се до 2021. Дунав повеже с путним и железничким Коридором 10. Србију ћемо тако и водним путем регионално повезати с Румунијим, Бугарском, Украјином, Русијом и Турском, а други циљ је да се омогући додатни раст обима превоза робе Дунавом."

Љ. Малешевић

EUR/RSD 117.1474
Најновије вести