Пробијен тунел Стражевица на обилазници око Београда (фото)

БЕОГРАД: Тунел Стражевица на обилазници око Београда, деоница од моста преко Саве код Остружнице до Бубањ Потока, данас је пробијен у присуству потпредседнице Владе Србије и министарке грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зоране Михајловић.
Фонет/МГСИ/Пробијен тунел Стражевица на обилазници око Београда
Фото: Фонет/МГСИ/Пробијен тунел Стражевица на обилазници око Београда

Реч је о пробијању новог тунела "Стражевица", који ће бити део леве траке аутопута београдске обилазнице.

Изградња левог тунела "Стражевица", у дужини од 733 метра, вредна је око 20 милиона евра и у Путевима Србије очекују да тај инфраструктурни објекат буде завршен и пре уговореног рока.

Рок за завршетак левог тунела Стражевица је по уговору почетак 2022. године.

Фото: Фонет/МГСИ/Пробијен тунел Стражевица на обилазници око Београда

Пробијању тунела данас су присуствовали и градоначелник Београда Зоран Радојичић и в.д. директора ЈП "Путеви Србије" Зоран Дрбњак.

Десни тунел "Стажевица", који се сада користи за двосмерни саобраћај, почео је да се гради још 1992. године, а пуштен је у саобраћај 2012. године.

Тим тунелом на сектору 5 обилазнице сада је повезана траса од Батајнице до Кружног пута којим се иде до Бубањ Потока.


Михајловић: У пробијању Стражевице је симболика

Михајловић је најавила да ће лева цев тунела Стражевица бити завршена 2021.године, а у пробијању тог тунела види симболику јер Стражевицу нису могле да пробију НАТО бомбе.

Она је новинарима након пробијања новог тунела рекла да се десна цев тунела Стражевица радила 20 година од 1992.до 2012.

"Ја вам обећавам да се ова цев свакако неће радити тако дуго. Ми ћемо већ следеће године имати завршен овај тунел и то је сада већ извесно", каже Михајловић.

Навела је да Београд заслужује да има обилазницу и да је можда једини главни град у Европи који нема обилазницу.

"Зато се трудимо да будемо најбржи и најквалитетнији у овом послу", рекла је Михајловић.

Нагласила је да се мора обезбедити квалитет живота људима који живе у Београду и мора да се омогућити да транзит иде много ефикасније него данас.

Михајловићева очекује да ће када се заврши сектор од Остружнице па до петље Бубањ Поток 2022. И те како бити растерећен саобраћај у самом Београду где су сада гужве.

Навела је да у пробијању тунела Стражевица има симболике и подсетила да је у време бомбардовања прва бомба која је пала 1999. У НАТО агресији управо пала на Стражевицу.

Каже и да је најтежа бомба пала на Стражевицу 2,5 тоне, да је Стражевица тада бомбардована сваки дан, некада и неколико пута у току дана, а да су ту људи изгубили животе.

"Без обзира на то нису успели да пробију Стражевицу и нису успели у ономе што су наумили тада на самој Стражевици. Стражевица је у том тренутку показала да је потпуно отпорна на све сукобе и на све ратове. Успели смо ми да је пробијемо радећи ауто-пут", рекла је министарка.

Зато је, каже, за њу Стражевица симболика јер је тунел победа добра над злим и додаје да је поносна јер када се раде добре и квалитетне ствари за своју земљу и народ онда постоји само успех.

Најавила је разговоре за наставак рада на обилазници од Бубањ Потока до Панчева са кинеском компанијом Пауер Чајна.

Захвалила је извођачима и радницима који раде на пројекту обилазнице око Београда и навела да се радови освијају у складу са динамиком и планом.


Завршетком леве траке аутопута од новог моста на Сави код Остружнице, као и обе траке аутопута од тунела Стражевица до петље Бубањ Поток, биће комплетирано свих 47 километара аутопута од Батајнице до Бубањ Потока.

У Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре очекују да то буде завршено за мање од две године, као и да ускоро буде уговорена и градња додатних 31 километар обилазнице од Бубања Потока до Винче и Панчева.

Фото: Фонет/МГСИ/Пробијен тунел Стражевица на обилазници око Београда

Тада ће бити изграђен цео прстен београдске обилазнице, која је почела чија изградња је почела пре око 30 година како би се изместио теретни саобраћај из града.

Градња деонице обилазнице око Београда од моста преко Саве код Остружнице до Бубањ Потока у дужини од 20,4 км кошта 207 милиона евра.

Главни извођач је кинеска компанија "Пауер чајна констракшн корпорејшн", а подизвођач је азербејџански "Азвирт", као и домаће фирме.

EUR/RSD 117.1527
Најновије вести