Све ближи почетак изградње 48 км брзе саобраћајнице

Пројектна документација за четири деонице Фрушкогорског коридора, од Новог Сада до Руме, проћи ће техничку контролу, након што су „Коридори Србије” пре седам дана за овај посао расписали јавну набавку од 30 милиона динара без ПДВ-а.
d
Фото: Dnevnik.rs

У конкурсној документацији истиче се да је због хитности скраћен поступак јавне набавке, како би се уклопио у динамику предвиђену уговором о пројетовању и изградњи Фрушкогорског коридора, који су представници државе и државних предузећа потписали са кинеском фирмом „Цхина Роад анд Бридге Цорпоратион„ 6. октобра прошле године, када је најављено да би изградња могла да почне на пролеће.

Тендерска документација показује да ће Фрушкогорски коридор имати четири траке ширине по 3,5 метара, које су предвиђене за брзине од 60 до 100 километара на сат. Планирано је укупно 14 денивелисаних раскрсница на све четири деонице, на Ширинама изнад Текија планирани су пешачко-бициклистички тунел и тунел за моторни саобраћај, оба од око 350 метара дужине, као и двоцевни тунел Иришки венац од 3,5 километра. На траси ће се налазити 46 мостова и 10 надвожњака. Највећи ће свакако бити мост на Дунаву код Цркве Марије Снежне у Петроварадину, који ће бити дуг око 1,7 километар.

Тендерска документација показује да ће Фрушкогорски коридор имати четири траке ширине по 3,5 метра, које су предвиђене за брзине од 60 до 100 километара на сат

Предрачунска вредност изградње читаве саобраћајнице је 58,9 милијарди динара, односно око 500 милиона евра, а процењена је на основу идејног пројекта који је израдио Институт за путеве из Београда и који је прошао стручну контролу. Иначе, изградњу Фрушкогорског коридора финансира Влада Србије са 606 милиона евра, инвеститор су „Путеви Србије”, наручилац посла су „Коридори Србије”, док је извођач поменута кинеска компанија ЦРБЦ.


Четири деонице

Око 48 километара будуће брзе саобраћајнице издељено је на четири деонице: прва деоница је петља “Аутопут Е-75” – Парагово, друга је Парагово – почетак обилазнице око Руме, деоница три се односи на петљу “Каћ” – Петроварадин (петља “Аутопут Е-75”) , а четврта подразумева почетак обилазнице око Руме, све до петље “Рума” на аутопуту Е-70.


Рок за подношење понуда је 9. март, а победник конкурса има двадесет дана да преда коначни извештај уколико нема примедби, у супротном, има додатних седам дана за извештај по достављеним примедбама и тако све док приедбе не буду отклоњене.

Да подсетимо, недавно је Покрајински секретаријат за урбанизам и заштиту животне средине дао сагласност на Студију о процени утицаја на животну средину пројекта изградње прве деонице Фрушкогорског коридора, а захтев за одређивање садржаја и обима студије о процени утицаја на животну средину „Путеви Србије„ поднели су и за другу деоницу.

С. Крстић


За развој Војводине скоро 65 милијарди

Држава ће ове године из републичког буџета у развојне пројекте у Војводини усмерити 64.807.481.820 динара. Највише новца, као и лане, планирано је за пројекат мађарско-српске железнице – 40.500.000.000 динара, док ће за брзу саобраћајницу Нови Сад – Рума бити издвојено 2.601.000.000. Изградња деонице ауто-пута Београд–Зрењанин планирана је са 630.000.000 динара, а моста – обилазнице око Новог Сада, с приступним саобраћајницама са 441.000.000. На списку је и реконструкција и модернизација железничке пруге Суботица–Сегедин с 501.000.000 динара. Радови на делу ауто-пута Е-75 – деоница Келебија – петља „Суботица–Југ” стајаће 250.000.000 динара.

У 2021. Република ће одобрити пројектне и програмске зајмове вредне 1.717.970.830.000 динара. Међу њима је и изградња брзе саобраћајнице Нови Сад – Рума, односно Фрушкогорског коридора, где се међу аранжанима с кинеским банкама за 2021. наводи вредност гаранције од 64.757.600.000 долара. С Уникредит банком договорен је кредит за изградњу деонице брзе саобраћајнице Нови Сад – Рума – Шабац, вредан 14.268.000.000 динара, док је 41.615.000.000 евра вредна гаранција прокњижена код оних које су дате страним инвестиционим корпорацијама, фондовима и банкама.

EUR/RSD 117.1474
Најновије вести