Убер же­ли у Ср­би­ју и већ се­је страх

Ал­тер­на­тив­ни пре­воз или не­ло­јал­на кон­ку­рен­ци­ја? Иако јеф­ти­ни­ји од так­си­ја, где год се по­ја­вио – „Убер” је иза­звао про­бле­ме.
uber bandit com.au_.jpg
Фото: bandit.com.au

Та аме­рич­ка ком­па­ни­ја за­ин­те­ре­со­ва­на је за до­ла­зак у Ср­би­ју, по­твр­ђе­но је на не­дав­ном са­стан­ку с пред­сед­ни­ком Ср­би­је.

Ипак, ни до­ма­ћи за­кон ни про­фе­си­о­нал­ни во­за­чи ни­су на „Убе­ро­вој” стра­ни.

Апли­ка­ци­ја, клик, адре­са и већ сте на до­бром пу­ту да за ма­ње нов­ца не­го так­си­јем стиг­не­те та­мо где тре­ба. „Убер” по­ве­зу­је оне ко­ји­ма је по­тре­бан пре­воз с вла­сни­ци­ма при­ват­них ауто­мо­би­ла ко­ји су спрем­ни да их пре­ве­зу. Ко­ри­сни­ка „Убе­ра” има и у Ср­би­ји, али тек ка­да оду у ино­стран­ство.

"У не­ким зе­мља­ма да, за­то што је укуп­на це­на ко­ју ја пла­тим на кра­ју бит­но ма­ња и не­ма по­сла ди­рект­но с так­си­стом, ни­ка­кав но­вац, ни­ка­кве кар­ти­це, ја сам све већ је­дан­пут ре­шио", ка­же Мла­ден Ал­ви­ро­вић из САТ ме­ди­ја гру­пе.

 С дру­ге стра­не у не­ким зе­мља­ма не, за­то што раз­ли­ка у це­ни из­ме­ђу так­си­ја и „Убе­ра” ни­је то­ли­ка.

Ак­ту­ел­ни за­кон „Убе­ру” не до­зво­ља­ва да у Ср­би­ји поч­не да се ба­ви јав­ним пре­во­зом. С дру­ге стра­не, аме­рич­ка ком­па­ни­ја, ко­ја са­мо у Евро­пи по­слу­је у ви­ше од 100 гра­до­ва, за­ин­те­ре­со­ва­на је за Ср­би­ју.

"Зна­мо да је „Убер” иза­звао не­са­гле­ди­ве по­сле­ди­це ти­ме што ни­ко­ме ни­шта ни­је пла­ћао, дам­пинг це­на­ма, вас као на­ше ко­ри­сни­ке услу­га је до­вео у не­по­вољ­ну си­ту­а­ци­ју да не зна­те с ки­ме се пре­во­зи­те", ис­ти­че пред­сед­ник Са­ве­за так­си удру­же­ња Ср­би­је, Алек­сан­дар Би­је­лић.

Це­не могу би­ти са­мо на­о­ко јеф­ти­ни­је, а на­пла­ћу­је се мно­го ви­ше.

"Сва­ка кон­ку­рен­ци­ја ко­ја је здра­ва на­ма је до­бро­до­шла. Али он ће да уру­ши си­стем, да ви јед­но­став­но не зна­те ко је так­си­ста, ко ће да кон­тро­ли­ше пре­во­зни­ка ко­га ан­га­жу­је „Убер”, а „Убер” је вир­ту­ел­ни, са­мо не­ко ко вир­ту­ел­но пру­жа ту услу­гу", каже Бијелић.

Нер­во­за про­фе­си­о­нал­них во­за­ча је у пот­пу­но­сти оправ­да­на, сма­тра­ју про­фе­си­о­нал­ци.

"С јед­не стра­не, њи­ма се го­ди­на­ма на­ме­ћу стан­дар­ди ко­је због оп­ште еко­ном­ске си­ту­а­ци­је не мо­гу та­ко ла­ко да ис­пу­не. С дру­ге, до­ла­зак та­ка­ве, услов­но ре­че­но не­ло­јал­не кон­ку­рен­ци­је, отво­рио би Пан­до­ри­ну ку­ти­ју ко ту сад сме да ра­ди, ко је овла­шћен да во­зи, ко је до­бар во­зач, ко ка­кав ауто ну­ди ", ис­ти­че Ал­ви­ро­вић и додаје да у мно­гим зе­мља­ма „Убер” не функ­ци­о­ни­ше, не за­то што им за­кон не да, не­го за­то што мар­ги­на, разли­ка у це­ни из­ме­ђу так­си пре­во­за и оно­га што би „Убер” мо­гао по­ну­ди­ти за­пра­во го­то­во и да не по­сто­ји.

„Убер” је раз­гра­нао по­сао на пет кон­ти­не­на­та, али је у број­ним др­жа­ва­ма за­бра­њен. Нај­ра­ди­кал­ни­ји про­тест због на­ја­ве по­чет­ка по­сло­ва­ња ор­га­ни­зо­ван је про­шле го­ди­не у Па­ри­зу, ка­да је по­ли­ци­ја су­зав­цем мо­ра­ла да рас­те­ра так­си­сте.

EUR/RSD 117.1776
Најновије вести