Епл поново највреднији глобални бренд, преотео трон Амазону

ЛОНДОН: Амерички технолошки див Епл је поново проглашен највреднијим светским брендом на ранг листи Бранд Фајненс Глобал 500 за 2021. годину, после пет година откако је изгубио ту титулу, потиснувши с првог места компанију за е-трговину Амазон.
epl
Фото: pixabay.com

Према новој ранг листи, објављеној на веб сајту Бренд Фајненса, вредност бренда Епл порасла је за 87,4 посто на 263,4 милијарде долара, док се вредност жига другопласираног Амазона повећала за 15,1 проценат, на 254,1 милијарду долара.

Међу првих 10 највреднијих робних марки, чак седам је из САД-а, две су из Кине и једна из Јужне Кореје.

На трећем месту највреднијих глобалниох брендова налази се Гугл с процењеном вредношћу од 191,2 милијарде долара, четврти је Мајкрософт (140,4 милијарде), а пети јужнокорејски Самсунг (102,6 милијарди долара).

Следе амерички трговински ланац Волмарт, чији бренд вреди приближно 93,2 милијарде долара, Фејсбук са износом од 81,4 милијарде, на позицији број осам је кинеска ИЦБЦ банка (72,8 милијарди), док листу првих десет заокружују телекомуникациона компанија Верајзон из САД-а (68,9 милијарди) и кинеска друштвена мрежа ВиЧет (67,9 милијарди долара).

Имајући у виду да су нове технологије покретач повећања вредности бренда у разним индустријама, компанија Тесла је у том погледу оставила из себе многе традиционалне марке са скоком вредности од чак 158 процената, на 32 милијарде долара, према овој ранг листи.

Брендови у е-трговини су такође напредовали у условима "нове нормалности" изазване глобалном пандемијом, при чему је кинеска технолошка група Алибаба удвостручила вредност бренда, с растом од 108,1 одсто на 39,2 милијарде долара.

Вредност брендова у сфери традиционалних медија наставља да опада, а највећи пад од 49 процената бележи америчка тв мрежа ЦБС, док, с друге стране, мере корона закључавања повећавају популарност стриминг услуга, наводи се у извештају Бренд Фајненса.

Услед пандемије ковид, међу 10 брендова с најбржим падом вредности чак шест је из авио и ваздухопловног сектора, а због мера ограничења путовања и затварања угоститељских објеката тону и брендови из туризма и угоститељства. Хотели Мериот и туристичка платформа Аирбнб одјавили су се од рангирања, а Старбакс, МекДоналдс и КФЦ бележе пад вредности бренда.

Интересантан је и податак да је ВиЧет претекао Ферари по снази бренда, са освојених 95,4 поена од могућих 100 и рејтингом ААА+, наводи се у извештају.

 

EUR/RSD 117.1474
Најновије вести