На Обзорју на Тиси недостајала „само” публика

Више пута, у различитим приликама наглашавајући да данас Обзорја на Тиси представљају једну датост, саставни део новобечејског културног живота, као и да за овде афирмисане младе певаче и композиторе први пут представљене у различитим програмима примереном Дому културе, мајски дани посвећени композитору Јосифу Маринковићу остају и изузетан извор информација о ауторским стиловима, извођаштву и стваралаштву (о чему сведочи и 26 година њихових трајања), забрињавајуће је, за даљи опстанак ове манифестације, деловала мала заинтересованост домаће публике за догађања на њеном овогодишњем бијеналном сегменту, Отвореном такмичењу соло певача.
ф
Фото: Dnevnik.rs

Слично се може рећи и за невелик број од само 17 пријављених, од којих је у Нови Бечеј стигло тек 12 учесника.

Тако је у преткатегорији наступило шест девојака у узрасту од 14. до 18. година од којих је најкомплетније деловала Патрисија Франческа Ресига (17) из Клужа (Румунија), која је пленила музикалношћу, дивним, кристално чистим сопраном, сигурношћу и разговетним изговором, финим вођењем фразе, па и итензитетом извођења, поставши тако и лауреат у својој групи. Леп утисак оставила је и другопласирана девојчица, нежна Ива Чичовачки (14) из сомборске Музичке школе „Петар Коњовић“ (класа Силвиа Минеа), освајајући префињеношћу и чистоћом интонације, али и две године старија Зрењанинка Лара Маленић, „лаког“ лирског, такође још дечјег сопрана.

На завршном концерту награђених такмичара још једном смо чули и остале победнике. У првој категорији најпре, најбоље оцењеног Милана Перишића (26), матуранта Музичке школе „Исидор Бајић“ у Новом Саду (класа Сенка Недељковић) с добро припремљеним, али „опрезним“ интерпретацијама (Вагнер, Дебиси, Бабић и Маринковић) у којима је приказао уједначеност регистара и „равнолинијски“ ток свог баритона, а ми бисмо им „додали“ и више снаге и изражајности.

Такође прву позицију у истој групи освојила је једина међу женским гласовима, Данијела Кондић (19) из зрењанинске Музичке школе „Јосиф Маринковић“ (класа Ана Алексић Шајрер), оштрог сопрана и драматичних акцената, да би друго место у тој категорији било додељено Владимиру Јакшићу (21) из исте школе и класе, топло обојеног, меко заобљеног и пријатно тембрираног баритона. Он је на завршном концерту поновио технички суверено и извођачки уверљиво тумачење Доситејеве стазе Мирољуба Аранђеловића Расинског за које је освојио и специјалну награду – уметничку слику за најбољу интерпретацију песме с ранијих Позивних композиторских конкурса Обзорја на Тиси – Дана Јосифа Маринковића.

Најстаријој, другој такмичарској категорији која је подељена у две етапе, такође са само троје приспелих певача, осим главних награда жирија, припала је и специјална награда за представљање лично одабране песме Јосифа Маринковића. Добила ју је (поред освојеног другог места) Свјетлана Ђокић (28), мецосопран раскошног волумена и несвакидашње боје (апсолвент новосадске Академије уметности у класи Љиљане Лишковић). Двоје првопласираних - баритон велике осећајности и изванредног смисла за доживљај лида (Лиед), Предраг Качавенда (27), студент Филолошко-уметничког факултета Универзитета у Крагујевцу у класи проф. Марине Трајковић Биџовски и Александра Плетикосић (23) с новосадске Академије уметности (проф. др Милица Стојадиновић), продорног, помало „агресивног“, али добро контролисаног гласа (која је проглашена и лауреаткињом целог конкурса) дали су својим предавањима допринос лепом нивоу такмичења које се одвијало и захваљујући вредној сарадњи с официјелном клавирском сарадницом Александром Ракић (Академија уметности) и њеним колегиницама из Зрењанина, Тином Николовски и Мартом Ронто. Жири је радио у саставу др Милица Сојадиновић, др сц. Берислав Јерковић (Осијек) и Снежана Савичић Секулић, првакиња Опере Народног позоришта у Београду и са секретаром Љубицом Живковић.

Марија Адамов

EUR/RSD 117.1776
Најновије вести