У Галерији Матице српске од вечерас поставка „Слике пролазног света”

“Слике пролазног света - односи француског и српског интимизма”, трећа у низу изложби којима је Галерија Матице започела обележавање 170 година трајања, отворена је вечерас обухвативши радове српских сликара прве половине 20. века – Марка Челебоновића, Љубице Цуце Сокић, Пеђе Милосављевића, Недељка Гвозденовића, Ивана Табаковића... који су прихватили и у складу с личним сензибилитетом преобликовали сликарство француског интимизма.
Intimizam
Фото: Ј. Ивановић

„Већина великих српских уметника двадесетог века, да поменем само неке - Надежда Петровић, Сава Шумановић, Петар Лубарда, Љуба Поповић, Владимир Величковић... – студирао је, радио, понекад дуго живео у Француској и учлествовао у различитим уметнички покретима и струјама рођеним на француском тлу, као што су импресионизам, кубизам, надреализам...  Изложба ’Слике пролазног света’ у Галерији Матице српске представља нови аспект овог блиског односа између француских и српских уметника, с нагласком на првом делу 20. века и међусобним утицајима у сфери интимистичког определења”, навела је на отварању изложбе француска амбасадорка Кристин Моро.

По речима директорке ГМС Тијане Палковљевић Бугарски, ауторка поставке проф. др Дијана Метлић, као одличан познавалац српске ликовне уметности прве половине 20. века, посветила се пажљивом истраживању француске ликовне сцене датог периода. „Она кроз читаву студију преплиће француску и српску сцену – правећи паралеле, мапирајући могуће утицаје и указујући на разлике. Стога у фокусу није међусобно супротстваљање него преплитање животних путева, тематских и ликовних опредељења и судбина француских и српских сликара епохе интимизма”, навела је Тијане Палковљевић Бугарски.

Thumbnail

Изложба је отворена до 31. августа, до када ће бити промовисана студија др Дијане Метлић о односу француског и српског интимизма, те  организована стална кустоска вођења као и ауторска тумачења поставке.

М. С.

 

EUR/RSD 117.1776
Најновије вести