Научници пронашли противотров за смртоносну медузу

СИДНЕЈ: Аустралијски научници верују да су успели да пронађу противотров за убод најотровнијег бића на свету, медузе зване морска оса.
meduza

Само један убод ове медузе изазива неподношљив бол и некрозу коже, а ако је количина отрова довољно велика, и срчани удар и смрт.

Морска оса може да буде дугачка до три метра и изузетно је опасна, јер може и да плива, а не само да плута ношена струјом, пренели су аустралијски медији.

Научници са Сиднејског универзитета покушавали су да схвате начин на који функционише отров аустралијске морске осе.
Тим научника је открио да је том отрову потребан холестерол да би убио људске ћелије, па су зато одлучили да тестирају постојеце лекове за холестерол и виде да ли ће они блокирати отров.

Показало се да је један од тих лекова успео. Тестови су спроведени на мишевима и људским ћелијама и откривено је да лек спречава некрозу коже и бол ако се примени у року од 15 минута.

Још не знамо да ли ће тако моћи да се спрече проблеми у раду срца. Треба да наставимо истраживања и да тражимо средства за то, рекао је један од научника из истраживачког тима.

Научници се надају да ће успети да створе крему или спреј који би неутралисали убоде медузе. Како се процењује, од њеног убода сваке године умру десетине људи док хиљаде заврше у болници.