ПОГЛЕДАЈТЕ ВИДЕО, ПРОВОЗАНА ЦЕЛА ТРАСА...
ЈОШ 20 КИЛОМЕТАРА АУТОПУТА Деоница од Паковраће до Пожега отворена за саобраћај ЛАЗ И МУЊИНО БРДО НАЈДУЖИ ТУНЕЛИ У СРБИЈИ
Нова деоница ауто-пута Е-763 "Милош Велики" од Паковраће до Пожеге, у дужини од 19,56 километара, отворена је данас за саобраћај.
Као што је најавио председник Србије Александар Вучић, прва возила су кренула последњом деоницом ауто-пута до Пожеге око 12 часова.
Деоница са два најдужа друмска тунела у Србији Лаз и Муњино брдо, свечано је отворена у суботу, а председник Вучић је том приликом поручио да је Србија јака држава са развијеном инфраструктуром и најмодернијим и најбезбеднијим ауто-путевима.
"Данас су све бивше стазе и богазе, пуне рупа и контра нагиба, постале најмодернији и најбезбеднији ауто-путеви у нашој Србији. Нека лепа наша српска места деловала су нам каткад заиста далеко и скоро па недогледно. Сада је Србија јака држава, развијене инфраструктуре, која ће се у годинама које долазе још више модернизовати", истакао је Вучић.
Карактеристично за ову деоницу пута је што пролази кроз веома тежак географски терен и због чега су изграђени бројни тунели и мостови, па скоро трећину трасе чине мостови и тунели.
На целокупном пројекту је пројектовано 35 мостова укупне дужине 5.196 метара, четири надвожњака укупне дужине 592 м, три моста на локалним путевима након силаска са денивелисаних раскрсница укупне дужине 180 метара.
Пројектовано је и четири надвожњака у склопу денивелисаних раскрсница укупне дужуне 1.075м и то: 13 мостова дужине преко 100 метара, а најдужи мост 478 метра, шест мостова дужине од 25-100 м, 16 једнораспонских мостова дужине од 10-25 м.
Изграђено је 1.912.000 м3 насипа и три комплетне саобраћајне петље, које ће омогућити растерећење постојеће обилазнице око Чачка.
Део од Паковраће до Пожеге у саставу је деонице Прељина - Пожега дужине 30,96 километара, од чега је 11,4 километара деонице Прељина-Паковраће пуштена у саобраћај 2022. године.
Финансијер ове деонице је Влада Србије - Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфрастуктуре, а инвеститор ЈП "Путеви Србије".
Главни извођач радова је "China Communications Construction Company" (матична компанија фирме ЦРБЦ), а уговорена вредност целе деонице од Прељине од Пожеге износи 523.530.000 долара (450 милиона евра).
Топографски и геоморфолошки услови су захтевали потребу за пројектовањем и изградњом укупно три тунела: Трбушани, Лаз и Муњино Брдо.
Тунел Трбушани налази се у првој трећини деонице. Даље траса прелази преко Западне Мораве и пење се обронцима планине Овчар и Јелице.
Кроз планину Јелицу пробија се тунел Лаз. Затим се траса спушта према Лучанима кроз Марковицу и Негришоре. После Лучана пролази кроз брдски масив тунелом Муњино Брдо до места Прилипац, где је и завршетак деонице.
Сва три тунела су пројектована са по две одвојене тунелске цеви, свака за један саобраћајни смер.
Тунели Лаз и Муњино Брдо представљају тренутно најдуже друмске тунеле у Србији.
Само у првом делу деонице од постојеће наплатне рампе "Прељина" до Паковраћа, који је дужине 14,3 км, урађено је измештање електроенергетских, телекомуникационих, водоводних и гасних инсталација на укупно 73 места.
Ауто-пут Е-763 Београд - Јужни Јадран служи као витална веза између Србије и Црне Горе, повезујући Београд са подручјем Јужног Јадрана. На ширем плану, побољшаће повезаност између Румуније, Србије, Црне Горе и Италије.