У ПИВСКЛОЈ ЗЕМЉИ СВЕ МАЊЕ ПИВОПИЈА Произвођачи се хватају за главу, ево шта је узрок
Немачка, земља са дубоком пивском традицијом, бележи историјски пад продаје пива, чак 6,8% мање у првих пет месеци 2025. године у поређењу са истим периодом прошле године, саопштила је позната пивара Велтинс.
То значи да је тржиште изгубило око 2,3 милиона хектолитара пива, што је готово двоструко већи пад од просечног годишњег смањења.
Рајнер Емиг, директор продаје у Велтинсу, истиче да овакав пад није забележен још од поновног уједињења Немачке 1990. године.
"Тржиште је под озбиљним притиском и ово је најтежи период за немачко пиварство у последње три деценије", упозорава Емиг.
Занимљиво је да је током пандемијске 2021. године, упркос затвореним пабовима и ресторанима, потрошња била већа него сада.
Сунце није помогло - потрошачи стежу каиш
Иако је време у првој половини године било идеално за конзумацију пива, сунчано, топло и суво, очекивани опоравак се није десио.
Директор друге велике пиваре, Фолкер Кул, каже да су људи почели озбиљно да штеде.
"Потрошачи су притиснути инфлацијом, вишим ценама хране и енергената. Пиво више није свакодневна навика, већ луксуз који се проређује", указао је он.
Безалкохолна пива као покушај опстанка
Да би се прилагодиле новим навикама потрошача, многе пиваре улажу у производњу безалкохолних пива и радлера.
Међутим, како истиче Кул, ови производи су више "фластер него лек" - тржиште безалкохолних пића је засићено и конкуренција је екстремно јака.
Шта следи?
Стручњаци очекују да би се негативни тренд могао стабилизовати тек до 2026. године, али без озбиљне трансформације тржишта и иновација, а многе мање пиваре могле би се наћи пред затварањем.