ТЕМА „ДНЕВНИКА”
КРОЗ СРЕМСКУ РАВНИЦУ 130 НА САТ ДО КРАЈА ГОДИНЕ Ауто-пут до Сремске Раче у пуном замаху, гранични прелаз са 12 трака у изградњи (ФОТО)
До краја године би требало да буде завршена деоница ауто-пута од Кузмина до Сремске Раче.
„Радови на траси код петље Кузмин напредују планираном динамиком. На целој деоници урађени су радови на доњим слојевима носеће коловозне конструкције, а на делу трасе дужине око 10 километара завршен је први слој асфалта. У току су радови на изради камених и асфалтних слојева коловозне конструкције”, рекла је министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, Александра Софронијевић после обиласка радова.
8 мањих мостова, 11 пропуста, 5 надвожњака
Она је додала да ће се отварањем новог модерног граничног прелаза значајно унапредити проток људи и робе, смањити чекања на граници и отворити нове могућности за привреду и грађане -саопштило је ресорно министарство.
„Омогућићемо бржу, сигурнију и квалитетнију комуникацију, што ће допринети развоју привреде, унапређењу животног стандарда грађана и јачању регионалне сарадње “, поручила је она извођачима радова - турском компанијом Ташјапи и домаћом фирмом Срем пут која је извођач радова на интегрисаном граничном прелазу, са циљем синхронизације динамике извођења радова на изградњи деонице ауто-пута и интегрисаног граничног прелаза, како би по завршетку радова саобраћај био пуштен уз пуну функционалност.
Нагласила је да деоница ауто-пута Сремска Рача – Кузмин представља значајан инфраструктурни про-јекат који са собом носи не само велики економски потенцијал, већ и снажну симболику и емотивну вредност, јер повезује два народа која деле заједничку историју.
Ауто-пут Кузмин-Сремска Рача, у дужини од 18 километара, са мостом дужине 1.310 метара преко реке Саве, има изузетан геостратешки значај јер повезује главне градове Србије и Босне и Херцеговине, Београд и Сарајево, и остварује везу са Паневропским коридорима.
Гранични прелаз са 12 трака
Гранични прелаз ће имати 12 трака за аутомобиле и четири траке за теретни саобраћај. Комплекс ће се простирати на 50 хектара, на око 500 метара пре моста. Због близине међународних далековода, чије измештање би било компликовано, гранични прелаз је дислоциран у односу на основну трасу ауто-пута.
Почетак саобраћајнице предвиђен је у насељу Кузмин, који је удаљен око један километар од постојеће денивелисане раскрснице Кузмин на ауто-путу Београд–Загреб (Е70). Нова раскрсница Кузмин 1 представља везу аутопута Е70 и будућег аутопута Кузмин – Сремска Рача.
2 велике петље - босутска и кузминска
У склопу раскрснице налазе се два надвожњака дужине 312,7 и 274,5 метара, са укупном управном ширином горњег строја 9,9 метара.
Изградња пута кроз Републику Српску, који финансира и Србија, у сличној је фази као и деоница од Кузмина до Сремске Раче па се очекује да ће план о отварању граничног прелаза у 2025. години, бити остварен.
Ово је први део изградње „прстена“, који ће кроз Републику Српску ићи преко Бијељине и Брчког, ка Тузли и Сарајеву. С друге стране кружног тока, Сарајево и Београд ће бити повезани преко новог ауто-пута „Милош Велики“, од Котромана код Пожеге, преко Вишеграда и Рогатице, до Сарајева.
Мостови преко Саве и Босута
Најзахтевнији подухват на овој деоници свакако је био нови мост преко Саве који се састоји од прилазних бетонских конструкција на левој и десној обали Саве, дужине 530 и 450 метара и челичне конструкције над реком дужине 330 метара. Највећи део посла на мосту је урађен и овај објекат сада чека да му из Србије и са друге стране из БиХ „приђу” саобраћајнице које се интензивно раде.
Завршени су радови на мосту преко реке Босут, недалеко од истоименог села, где је током извођења радова и ток реке био практично заустављен. Након завршетка постављање конструкције и бетонирања, и река испод је поново потекла пуним током, чему су недавно сведочили и репортери Дневника на лицу места прилико обиласка радова.
Уз 18 километара аутопута, у изградњи је још осам мањих мостова, 11 пропуста, пет надвожњака и две велике петље – босутска и кузминска, где ће бити прикључење на овај део аутопута. Из „Путева Србије” кажу да сама саобраћајница кроз сремску равницу није толико проблематична, али да изградња великог броја објеката који су везани за нови ауто-пут компликује реализацију пројекта. Радове изводи турска компанија „Азвирт” На већем делу трасе у потпуности је формиран труп аутопута. У насип за трасу утрошено је 2,9 милиона кубних метара шљунка, док је у току асфалтирање ауто-пута. Завршена је регулација 41 мелиорационог канала, као и затворени систем кишне канализације. Такође, изграђено је 16 од укупно 34 сепаратора.
Најкомплекснији део трасе јесте мост преко реке Саве, који се састоји од прилазних бетонских конструкција на левој и десној обали реке и челичне конструкције над реком.
Укупна дужина леве конструкције моста износи 1.321 метар Прилазна бетонска конструкција на српској страни дуга је 540 метара.
Прилазна бетонска конструкција на босанској страни износи 450 метара.