Весић: НОВИ МОСТ у Мрчајевцима ДО ГОДИНУ И ПО ДАНА, у Адранима за четири месеца

БЕОГРАД: Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић изјавио је данас да се од раније знало да је мост, срушен под налетом бујице, који је спајао Слатину и Мрчајевце, био у лошем стању и да ће бити потребно до годину и по дана да се изгради потпуно нови.
goran vesic, YT printscreen
Фото: Youtube Printscreen

Весић каже да је општина Чачак још 7. новембра прошле године забранила коришћење тог моста за све аутомобиле који су тежи од три тоне.

Министар је за РТС навео да је прошле године Влада Србије определила 500 милиона динара за реконструкцију тог моста и да ће сада бити осигуран новац који недостаје за изградњу новог.

"Војска је одмах изашла и они сада извиђају могућност да поставе понтонски мост како би грађани који ту живе могли да користе прелазе тракторима. Пројектовање моста ће сигурно трајати три до четири месеца, после тога мора да се крене у изградњу. Значи то је једну годину, годину и по дана да се изгради потпуно нов", рекао је министар.

Весић је најавио да рушење моста у Адранима почиње од понедељка.

"Овај мост се руши већ од понедељка, само треба неке инсталације да се уклоне. Тако да имају четири месеца, пошто је то много мањи мост, лакше је да се то завршава. За четири месеца ће вратити потпуно нов мост", поручио је Весић.

„Предложићемо Закон о одржавању инфраструктуре, мора да се зна ред“

Горан Весић је најавио да ће његово Министарство предложити Закон о одржавању инфраструткуре, којим ће бити прецизно прописано која институција или предузеће ће бити надлежно за сваки пут или објекат, јер, како је рекао, мора да се зна шта је чија одговорност, када дође до оштећења, као последњих дана, услед поплава.

Весић је за РТС указао да држава у последњих 10 година много улаже у инфраструктуру – тренутно се гради 492 километра аутопутева и брзих саобраћајница, уз изграђених 405 километара, због чега је важно да се донесе закон који ће прописати ко ће одржавати постојеће мостове, надвожњаке, подвожњаке и друге објекте – да ли су то локална или репубичка предузећа, општине...

„Не постоји аутоматска обавеза одржавања инфраструктуре и то је један од највећих проблема. Инфрастрактура која се налази на аутопутевима и брзим саобраћајницама одржава се преко Путева Србије, али постоји много локалних путева и путне инфраструктуре коју нико не одржава. Та инфраструктура је грађена деценијама уназад још у време социјализма и нема обавезе да се провера. Али то није од јуче јер ми такав закон никада нисмо имали. По овом закону ће свако ко је управљач пута или објекта морати једном годишње да ангажује стручну институцију, како бисмо знали у каквом је стању инфраструктура“, рекао је министар.

Као пример, навео је мост у Адранима, који је оштећен пре два дана а који је саграђен 1964. године.

Када је тај мост у питању, поновио је да ће за 10 дана бити урађена девијација, како би се поново успоставио саобраћај на Ибарској магистрали, док ће за четири месеца бити изграђен нови мост.

Подсетивши на случај пуцања висећег моста у Овчар бањи, крајем прошле године, Весић је рекао да је то још један од разлога зашто мора да се зна ко је за шта надлежан.

„Мора да постоји ред, да се зна ко је за шта одговоран, локалне самоуправе, република, које предузеће, ко инфраструктуру одржава, да не бисмо имали сличне ситуације. То не значи да можемо да спречимо природне катастрофе, али можемо да делујемо превентивно“, рекао је Весић.

EUR/RSD 117.1527
Најновије вести