ових саветника из целе Србије. Обуке су једна од активности Темпус пројекта Лидерство у образовању који се на Универзитету у Новом Саду реализује од 2013. године. У пројекту, поред УНС-а, учествују и универзитети из Београда, Крагујевца и Ниша, али и партнери из Финске, Мађарске, Холандије и Румуније.
Обуке држе професори с Универзитета у Сегедину, у сарадњи с колегама с Одсека за педагогију Филозофског факултета у Новом Саду, а један од главних циљева пројекта је креирање и реализација новог мастер програма под називом Лидерство у образовању, намењеног директорима свих образовних установа. Прва генерација од 25 полазника у Новом Саду већ је уписана, студије су акредитоване и почеће 25. фебруара.
- Студије су двосеместралне и по њиховом завршетку стиче се звање мастера лидерства у образовању - каже продеканка Филозофског факултета УНС-а професор др Оливера Кнежевић Флорић. - Кроз обавезне и изборне предмете из педагошке, психолошке, образовно-политичке, менаyерске, економске и правне научне области, те кроз студентску праксу и израду мастер рада студенте ћемо оспособити за квалитетно и одговорно обављање лидерских послова у васпитно-образовним институцијама, те је овај мастер програм намењен не само директорима, него и њиховим помоћницима, па стручним сарадницима, али и наставницима и васпитачима, као и запосленима у локалној самоуправи, школским управама, невладином сектору, те свима другима који имају лидерске амбиције.
По речима др Кнежевић Флорић, овај мастер програмусклађен је с Правилником о стандардима и компетенијама директора установа васпитања и образовања, а обавезни предмети Педагошко лидерство, Управљање образовним институцијама и Развој људи у организацији, те изборни Партнерства и комуникације, Финансије, право и администрација у обрзовању, Управљање подацима и пројектима, Образовни систем у компаративној перспективи и Образовне политике и управљање променама, од којих студент бира два, орговориће на све специфичне потребе система васпитања и образовања у нашој земљи.
А како би установили које су то потребе и чему треба обучити руководиоце васпитно образовних установа у креирању овог мастер програма помогло је истраживање у којем је учествало 250 директора основних и средњих школа из целе Србије. Ово истраживање је показало да добар директор мора да зна да руководи васпитно-образовним процесом у школи, да зна да планира, организује и контролише рад у њој, прати и унапређује рад запослених, развија сарадњу школе са другим институцијама, финансијски и административно управља радом установе на чијем је челу, те да зна да осигура законитост рада у њој.
- Мастер програм Лидерство у образовању оспособиће полазнике за све ове послове, а планирамо да прва генерација постану ментори потоњим у делу стручне праксе који ће трајати четири недеље - каже др Оливера Кнежевић Флорић. - Настава је поверена кадру Одсека за педагогију нашег факултета, а у њој ће бити коришћене најсавременије методе и технике рада.
Д. Д.