Посебни закон о Моравском коридору у складу с Уставом

БЕОГРАД:  Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре саопштило је данас да је Посебни закон о Моравском коридору у складу с Уставом и да је важан због ефикасне реализације пројекта.
Koridor 10 Gradinje/Koridori Srbije
Фото: Коридор 10

"Циљ доношења закона о утврђивању јавног интереса и посебним поступцима ради реализације пројекта изградње инфраструктурног коридора Е-761, деоница Појате-Прељина, јесте ефикаснија реализација овог пројекта, уз поштовање Устава Републике Србије и важећих закона", навело је Министарство поводом саопштења организације “Транспарентност Србија”.

Министарство подсећа да Устав Србије дозвољава могућност да се поједини односи уреде и доношењем посебног закона којим ће на другачији начин, у односу на опште законе, бити уређена конкретна материја. "Конкретно, предложеним законом се уређују питања експропријације, пореза и доприноса, примене међународних стандарда и јавних набавки".

Препознајући стратешки значај Моравског коридора, Влада Србије одлучила је да ове области, које су уређене у неколико закона, обједини у једном, посебном закону, у циљу ефикасније примене, а тиме и ефикасније реализације пројекта, каже се у саопштењу и додаје да овакав приступ није непознат у нашем законодавству, као и у упоредном праву, а такође ово није први пут да се за реализацију једног пројекта доноси посебан закон.

Напомиње се да се посебним законом регулише и оптималан начин финансирања и плаћања за релизацију изградње Моравског коридора.

"Овај пројекат је веома инжењерски захтеван, састоји се из неколико компоненти, као што је изградња ауто-пута, а паралелно с тим регулација Западне Мораве тј. изградња нових и реконструкција постојећих насипа за одбрану од поплава, изградња обалоутврда и регулација осталих водотокова, као и изградња телекомуникационог коридора дуж овог ауто-пута", навело је Министарство.

Кад је реч о експропријацији, каже се у саопштењу, приступ да се посебним законом утврди јавни интерес садржан је као могућност и у Уставу, а ова могућност је коришћена и у неколико посебних закона, као што је на пример Закон о путевима. 

Највећа измена у предложеном закону у односу на општи поступак прописан Законом о експропријацији и Законом о општем управном поступку јесте у скраћивању рокова за поступање, а полазећи од значаја пројекта и искуства са спровођењем експропријације на другим великим инфраструктурним пројектима, навело је Министарство.

"Наглашавамо да је основно уставно начело и начело садржано у Закону о експропријацији - да власнику експроприсане непокретности припада накнада у висини тржишне вредности непокретности - потврђено и предложеним законом за Моравски коридор, чиме се такође оповргава тврдња да се овим законом ''наноси ударац јединству правног поретка''", саопштило је Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.

EUR/RSD 117.1527
Најновије вести